2009-03-30, 18:44
Medlem
Hej. Ni vet om man till exempel springer en jogging-tur på vintern eller när det är kallt; efter ett tag känns det liksom kallt och jobbigt i halsen/svalget. Vad beror det på egentligen?
Citera
2009-03-30, 18:49
Medlem
Tror för att man blir kall där liksom. Jag brukar alltid få ont i lungorna när jag kutar i kylan.
Citera
2009-03-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Tror för att man blir kall där liksom. Jag brukar alltid få ont i lungorna när jag kutar i kylan.
Ja, det är väl det mest logiska egentligen. Lungorna får jag också ont i... eller, det är bara en skum, "kall" känsla i överkroppen. Ganska så jobbigt. :/
Citera
2009-03-30, 21:46
Medlem
Eh Whatevers avatar
Astma etc. Gör det inte.
Citera
2009-03-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eh Whatever
Astma etc. Gör det inte.
Va? Astma kan det väl ändå inte vara?
Citera
2009-03-30, 22:57
Medlem
dödsknivens avatar
Andas genom näsan när du springer och det är kallt, luften hinner värmas upp mycket mer då och du slipper såna besvär. In genom näsan och ut genom munnen är regeln för löpning i kyla
Citera
2009-03-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Andas genom näsan när du springer och det är kallt, luften hinner värmas upp mycket mer då och du slipper såna besvär. In genom näsan och ut genom munnen är regeln för löpning i kyla
Aaah! Det förklarar en del! Jag har andats enbart genom munnen när jag varit ute och sprungit. Stora, snabba och djupa andetag. Tack så mycket för svaret!
Citera
2009-03-31, 20:02
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Jag skulle troligtvis dö med den tekniken i det tempot jag joggar

Men bra fakta annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in