Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Hans fråga gäller uppenbarligen en hyresrätt eftersom Stockholms bostadsförmedling förmedlar just sådana men ni har svarat på vad som gäller för en bostadsrätt. En medsökande till en hyresrätt blir en av kontraktsinnehavarna och kommer alltså att "bo" i lägenheten tillsammans med dig. Du kan inte bli av med honom redan efter nån dag men det gör inget hyresavierna kommer hem till dig och så länge du betalar dem så händer inget men om du inte betalar så kan de kräva honom på hyran det är själva poängen med att han står med på kontraktet så om han vill ta den risken så är det bara att köra.
Jo nån dag efter att ha skrivit kontrakt kanske gör det hela suspekt... men om man typ skulle vänta en 3-4 månader så borde ju inte bostadsbolaget ha några större invändningar, då dom ser att hyran betalas in i tid och jag sköter mig. För mitt mål är att jag vill stå själv på kontraktet i slutändan.
Men jag tycker dom har lite väl höga inkomstkrav i vissa bostadsföretag!
Det är ju förståligt då dom inte vill ha oseriösa hyresgäster som inte betalar hyran, men i mitt fall så kommer jag betala hyran till punkt och pricka liksom så det är inga problem.