2009-03-30, 12:07
Medlem
deadsets avatar
Går det att beställa Lergigan, Theralen eller något annat icke narkotikaklassat preparat över nätet? Jag har grova sömnsvårigheter, och min läkare vill inte skriva ut mer sömnmedicin till mig. Vore tacksam för svar.
Citera
2009-03-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Går det att beställa Lergigan, Theralen eller något annat icke narkotikaklassat preparat över nätet? Jag har grova sömnsvårigheter, och min läkare vill inte skriva ut mer sömnmedicin till mig. Vore tacksam för svar.

Sånt brukar dom ju nära nog kasta i famnen på en ju?
Citera
2009-03-30, 12:19
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Sånt brukar dom ju nära nog kasta i famnen på en ju?

Jo, visst. Men inte gång efter gång efter gång.
Citera
2009-03-30, 13:41
Medlem
narkis avatar
lyckas du inte få lergignan utskrivet eller sånna saker så lär du inte lyckas köpa alvedon eller ipren på apoteket heller.

det är ju lergigan å andra skit saker dom öser på en ju.

tror nog att Nozinan är typ det ända som inte är narkotikaklassat som jag lyckas somna på, skulle nog vilja påstå att du verkligen INTE har grova sömnproblem om du kan sova med lergigan, när man har grova sömnproblem så brukar roppar ta dåligt t.o.m typ.

eller har jag fel?själv har jag sömnproblem, och kan verkligen inte somna på lergingan, möjligtvis 2 lergigan och en imovane, men då kan jag vakna under natten med(i vanliga fall, men ibland kan man inte sova på nått av dom).

TS: Jag har aldrig stött på lergingan, men är väl inte så konstigt när dom flesta vill ha benzo eller imovane stilnoc osv.

theralen på flaska har jag stött på nån gång, men är ju inget som brukar finnas med som standard antar jag
Senast redigerad av narki 2009-03-30 kl. 13:57.
Citera
2009-03-30, 15:06
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
Av lergigan blir man ju bara helvetiskt förstoppad. Det är knappt laxermedel hjälper.
Citera
2009-03-30, 15:52
Medlem
deadsets avatar
Jag har provat Stilnoct vid en massa tillfällen. Brukar vakna ett par timmar senare, och inte kunna somna om. Jag har även provat flunitrazepam många gånger (och diverse andra bensodiazepiner mot sömnproblem). Dessa fungerar förvisso bra, men dom är vanebildande, och dessutom narkotikaklassade. Så det är ingenting jag vill syssla med.

Fick Lergigan utskrivet mot sömnsvårigheter, och det fungerar bra på mig. Jag blir trött, somnar och sover mig igenom hela natten utan att känna mig helt jävla bakis dagen efter, som jag gör efter en roppe.
Citera
2009-03-30, 17:00
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag har provat Stilnoct vid en massa tillfällen. Brukar vakna ett par timmar senare, och inte kunna somna om. Jag har även provat flunitrazepam många gånger (och diverse andra bensodiazepiner mot sömnproblem). Dessa fungerar förvisso bra, men dom är vanebildande, och dessutom narkotikaklassade. Så det är ingenting jag vill syssla med.

Fick Lergigan utskrivet mot sömnsvårigheter, och det fungerar bra på mig. Jag blir trött, somnar och sover mig igenom hela natten utan att känna mig helt jävla bakis dagen efter, som jag gör efter en roppe.

förstår inte hur du inte lyckas få lergigan utskrivet så mycket som du bara vill, ber man om en burk får man ju 2 typ.

du måste ha någon konstig läkare, dom flesta skriver ju ut dom som smör.
Citera
2009-03-30, 17:01
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SWE-ViGGEN
Av lergigan blir man ju bara helvetiskt förstoppad. Det är knappt laxermedel hjälper.

jasså säger du det?fan inte undra på att min mage blir mongo efter jag har käka lergigan då.

tack för tipset
Citera
2009-03-30, 17:07
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
förstår inte hur du inte lyckas få lergigan utskrivet så mycket som du bara vill, ber man om en burk får man ju 2 typ.

du måste ha någon konstig läkare, dom flesta skriver ju ut dom som smör.

Ja, billigare och enklare att byta läkare än att beställa det från nätet. Atarax och Lergigan och liknande läkemedel brukar dom som sagt kasta efter en.
Citera
2009-03-30, 17:07
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SWE-ViGGEN

Jag har aldrig blivit förstoppad av Lergigan. Men det kan försvåra kisspauserna.
Citera
2009-03-30, 17:10
Bannlyst
Låter ju konstigt ,då kan du lika gärna gå till apoteket ock köpa allergi meicin ,för det e inte ett dugg starkare
Citera
2009-03-30, 17:12
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimaSola
Låter ju konstigt ,då kan du lika gärna gå till apoteket ock köpa allergi meicin ,för det e inte ett dugg starkare

Jo, det är det faktiskt. Många förkastar Lergigan, men jag tycker faktiskt att dom fungerar hyffsat att sova på i brist på annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in