2009-03-30, 09:28
Medlem
Tjena,

Jag köpte nyligen ett nytt bluetooth tangentbord. Tangentbordet fungerar helt utan problem, men varje gång jag skall starta datorn så säger den att den saknar tangentbord och kan därmed inte starta. Så jag måste sätta i ett vanligt varje gång, och när jag därefter kommit in i windows kan jag plugga ur det.

Går det på något sätt att ändra inställningarna för windows, så systemet "struntar i" om jag har ett tangentbord eller inte under starten?

Vore otroligt tacksam för svar.
Citera
2009-03-30, 09:31
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr0
Tjena,

Jag köpte nyligen ett nytt bluetooth tangentbord. Tangentbordet fungerar helt utan problem, men varje gång jag skall starta datorn så säger den att den saknar tangentbord och kan därmed inte starta. Så jag måste sätta i ett vanligt varje gång, och när jag därefter kommit in i windows kan jag plugga ur det.

Går det på något sätt att ändra inställningarna för windows, så systemet "struntar i" om jag har ett tangentbord eller inte under starten?

Vore otroligt tacksam för svar.
Provat att byta USB-port?
Citera
2009-03-30, 09:41
Medlem
micaeles avatar
Att det är ett Bluetooth-tangentbord kan ge datorn vissa problem vid uppstarten (då Windows ännu inte finns med i bilden). Inte säkert, men möjligt. Du kan, under BIOS-Setup (sök om du är osäker på vad, hur, när) ställa in att datorn INTE skall stanna då den inte hittar ett tangentbord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in