Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-29, 22:44
Medlem
DesktopZquaress avatar
Jag ska partitionera en av mina hårddiskar och måste ju således krympa enheten först... Disken är på 288 GB och har 128 GB ledigt utrymme...

Men när jag ska krympa den kan jag bara göra det till max 70MB

Jag vill ju ha minst 10GB på den nya partitionen.

Datorn har vista, är relativt ny-defraggad och jag har stängt av växlingsfilen...

Hur gör jag???
Citera
2009-03-30, 00:39
Medlem
CoolDudes avatar
Smidigaste är att använda 3de parts program typ, partition magic.

Vill man inte det kan man istället testa att köra Diskpart:
Start->skriv "cmd"->Högerklicka->"Kör som administratör"->diskpart

använd sedan /help för att lära dig hur du använder diskpart
Citera
2009-03-30, 00:48
Medlem
thefishings avatar
partition magic gör jobbet

http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_Main.Entry17c?SID=49466&SP=10023&CID=180823&PID =670552&PN=1&V1=670552&CUR=752&DSP=&PGRP=0&ABCODE= &CACHE_ID=0
Citera
2009-03-30, 01:24
Medlem
Varför slösa pengar på ett program från norton? Använd ett FOSS-alternativ som Gparted istället.
http://gparted.sourceforge.net/
Citera
2009-03-30, 06:23
Medlem
merlin2s avatar
partitions magic 8 (den senaste)
sök google på "hirens bootcd"
Citera
2009-03-30, 13:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Om jag inte har helt fel för mig så har Partition Magic inget officiellt stöd för Vista, och mina erfarenheter av programmet är att det funkar uselt där. Sen varför Symantec köpte upp programmet för att inte göra något mer än att byta logga och sen lägga ner skiten är en annan fråga...
Citera
2009-03-30, 13:46
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Om jag inte har helt fel för mig så har Partition Magic inget officiellt stöd för Vista, och mina erfarenheter av programmet är att det funkar uselt där. Sen varför Symantec köpte upp programmet för att inte göra något mer än att byta logga och sen lägga ner skiten är en annan fråga...

Nja, Partition Magic funkar "typ" med vista för mig... Jag kan köra de som "Windows Xp sp2" så staratar de... Men jag har inte lyckats partitionera med hjälp av programmet... Disken som jag vill partitionera står det inte "NTFS/FAT32" under utan bara bad... Sen buggar de som tusan...När jag ska skapa en partition får jag felmeddelande "Could not create a partiton on disk 1" sen står det "7,8 is not a valid floating point value".

Trots allt detta kommer jag såpass långt att jag kan skriva in hur stor jag vill att min partition ska vara. Skriver 1000mb och möts då av "the size 0,0MB is out of range"

Vad händer!???
Citera
2009-03-30, 13:55
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Nja, Partition Magic funkar "typ" med vista för mig... Jag kan köra de som "Windows Xp sp2" så staratar de... Men jag har inte lyckats partitionera med hjälp av programmet... Disken som jag vill partitionera står det inte "NTFS/FAT32" under utan bara bad... Sen buggar de som tusan...När jag ska skapa en partition får jag felmeddelande "Could not create a partiton on disk 1" sen står det "7,8 is not a valid floating point value".

Trots allt detta kommer jag såpass långt att jag kan skriva in hur stor jag vill att min partition ska vara. Skriver 1000mb och möts då av "the size 0,0MB is out of range"

Vad händer!???
I min värld räknas det som att programmet funkar uselt/inte alls. Vad mer än manipulera partitioner bör Partition Magic ha som huvudfunktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in