Citat:
Ursprungligen postat av ledsen__
Sanningen är att ingen vet helt enkelt, därför är det både idiotiskt att kalla sig ateist(definition: gudsförnekelse) och teist(definition: troende).
Jag skulle inte säga att det är idiotiskt att tro saker och ting
Men man behöver ju inte ta saker och ting superseriöst alla gånger, som många religiösa gör.
Citat:
Ursprungligen postat av ledsen__
Agnostiker(definition: I don't know?) måste ju ändå vara det ända rätta.
Du glömmer Gnostiker

Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det där med vad man kallar sig är en ren definitionsfråga och inget man borde lägga någon vikt vid. Jag vet inte, per definition, att det inte finns en gud, men jag har en stark och obestridlig övertygelse om att det inte gör det, och därför kallar jag mig ateist. Jag säger också att jag är man, men vem vet, jag kanske egentligen är en kvinna vars hjärna är kopplad till ett virtuellt Matrix-universum i vilket jag är en man. Definitioner känns rätt irrelevanta.
Men tänk om kvinnan i det virtuella Matrix-universumet I SIG är kopplat till ett annat universum, där du bara är en groda utan kön som drömmer att du är en kvinna som blir matad information i en tub som således får uppfattningen att hon lever som en man i ett matrix?

Och tänk om grodan bara är en sten i ett annat universum som hoppas att den är en groda, och tänk om stenen bara är 17,9 m^3 mån-atmosfär i ett annat universum....