2009-03-29, 15:41
Medlem
springarns avatar
Hromdagen fick jag ett inkassokrav eftersom att jag tydligen inte betalat min internetrkning i tid - och mycket sant, den lg lnge och jag glmde bort den. Men ngon dag fre jag fick brevet betalade jag iaf rkningen, men fick ju d sedan ven ett inkassokrav. Sjlvklart r jag lite nojig d jag inte vill ha kronofogde p mig, betalningsanmrkningar etc. Men det jag undrar r hur jag ska g tillvga.

Den ordinarie rkningen, som jag betalt, var p x kronor. P inkassokravet tillkommer rnta och inkassokostnad p ca 170 kr.
Hur gr jag? Betalar de ~170 kronor eller mste jag betala ALLT en gng till?
Citera
2009-03-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springarn
Hromdagen fick jag ett inkassokrav eftersom att jag tydligen inte betalat min internetrkning i tid - och mycket sant, den lg lnge och jag glmde bort den. Men ngon dag fre jag fick brevet betalade jag iaf rkningen, men fick ju d sedan ven ett inkassokrav. Sjlvklart r jag lite nojig d jag inte vill ha kronofogde p mig, betalningsanmrkningar etc. Men det jag undrar r hur jag ska g tillvga.

Den ordinarie rkningen, som jag betalt, var p x kronor. P inkassokravet tillkommer rnta och inkassokostnad p ca 170 kr.
Hur gr jag? Betalar de ~170 kronor eller mste jag betala ALLT en gng till?

Betalningen hade inte registrerats nr de skickade inkassokravet. Du mste definitivt inte betala hela rkningen en gng till, vet inte reglerna om hur det r med rntan, men ring inkassofretaget imorgon och frklara situatioen.
Citera
2009-03-29, 15:47
Medlem
tzjs avatar
Kontakta din fakturautstllare och bekrfta att din frsenade inbetalning kommit dem tillhanda. Ring dem snarast och se till att ha rkningen till hands s du kan bekrfta att det r rtt rkning du betalat.

Kontakta sedan inkassofretaget och tala med dem och sg att du via din internetleverantr ftt bekrftat att din rkning betalats.

Frga dem sedan om det gr bra att betala den delen av inkassobeloppet som verstiger det rkningen frn frsta brjan var avsedd fr. Dvs 170 kr.

De r inte alls omjliga att ha att gra med, bara man r rlig och tydlig i sitt rende.

Ring dock helst idag.
Citera
2009-03-30, 21:05
Medlem
miqqqas avatar
har du betalt rkningen innan datumet som inkassokravet r utstllt s behver du inte betala tror jag, men ring och frga fr skerhets skull..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in