2009-03-29, 12:59
Medlem
ledsen__s avatar
Hejsan! jag vet inte om det är rätt att posta denna tråd just här men iaf:

För någon vecka sedan provade jag på paintball och jag kan ärligt säga att jag aldrig haft roligare i mitt liv. Nu till sommaren tänkte jag köpa ett paintballgevär och vänder mig till er proffs (förhoppningsvis ). Kan någon kanske rekommendera något nybörjargevär som är bra? jag vill gärna ha automatisk, kosta vad det vill!

Tack på förhand

-jonne
Citera
2009-03-29, 14:09
Medlem
OggeOJs avatar
Många säger Tippman 98c. Inte vet jag varför, det är ett slit&släng-vapen, skjuter helt okej men stannar ibland...
Allehanda specialpipor behöver du inte bry dig om än.

Helt okej som nybörjarvapen dock!
Citera
2009-03-29, 15:38
Medlem
Kosta vad det vill? Unge man, det kan du väl ändå inte mena?
I så fall tycker jag du skall ha en Eclipse SL8R, 15 000 kr i runda slängar.

Tippman har alltid gjort tåliga bössor som håller bra men jag personligen hade tröttnat på en sådan fort. Det där med nybörjargrejer är enligt mig bara snack, du kommer snabbt vilja byta upp dig. Mitt råd är att köpa hyfsat bra grejer från början. Du kan få ett bra paket som inte är "nybörjargrejer" för en vettig peng och trivas med det länge. Är inte i svängen längre men när det begav sig tycker jag att Stratec var trevliga att ha och göra med.
www.stratec.nu
Citera
2009-03-29, 15:43
Medlem
mums

EGO 09 vore nått för dig...
Citera
2009-03-29, 17:42
Medlem
ledsen__s avatar
[quote=Mo]Kosta vad det vill? Unge man, det kan du väl ändå inte mena?

Tippman har alltid gjort tåliga bössor som håller bra men jag personligen hade tröttnat på en sådan fort. Det där med nybörjargrejer är enligt mig bara snack, du kommer snabbt vilja byta upp dig. Mitt råd är att köpa hyfsat bra grejer från början. Du kan få ett bra paket som inte är "nybörjargrejer" för en vettig peng och trivas med det länge. Är inte i svängen längre men när det begav sig tycker jag att Stratec var trevliga att ha och göra med.
www.stratec.nu[/QUOTE

Nä 15 000 kr blir lite mycket att punga ut =)

tack för förslagen alla ska kolla in det
Citera
2009-04-02, 11:17
Medlem
Ego9 är lite väl dyrt att börja med tycker jag. Men kolla in denna länk:

http://sissos.ehandel.net/sv/article/1047/proto_slg_ul_09_paket. MYCKE för pengarna.

Eller oxå går du in på paintball.se och köper beg.

[quote=ledsen__]
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Kosta vad det vill? Unge man, det kan du väl ändå inte mena?

www.stratec.nu[/QUOTE

Nä 15 000 kr blir lite mycket att punga ut =)

tack för förslagen alla ska kolla in det
Citera
2009-04-02, 13:36
Medlem
orvarens avatar
Lite OT(?) Invert mini,är det någon som har provat den?

(Spelade sist med en shocker,med venturipip.)
Citera
2009-04-17, 15:07
Medlem
jag tycker att ion är en jävligt schysst bössa för en vettig peng....
Citera
2009-06-05, 12:10
Medlem
Hejsan jag behöver också ett köpråd, jag har en syder x-tra med en 14" pipa som jag tycker funkar bra choppa lite färg ibland men va fan...ja nu funderar på om jag ska köpa en Spyder Electra -09 eller en Invert mini? Jag har kollat runt lite på olika recensioner och de flesta säger att Spydern choppar mycket färg. Om det är nån som har provat någon av dessa få ni gärna säga vad ni tycker om dessa. Jag spelar ca: 1-2 ggr i veckan, inte för att de ha med saken att göra
Citera
2009-06-05, 13:47
Medlem
flxblts avatar
Jag köpte mig en tryckluftdriven Spyder MR-1 i höstas (nybörjarbössa) på Stratec och är fortfarande nöjd med den. Å andra sidan spelar jag inte ens en gång i månaden så jag vet inte om det var värt det för min del.
Citera
2009-06-05, 13:51
Medlem
503s avatar
V&M -> extremsport
/mod
Citera
2009-06-09, 13:32
Medlem
Testa att kika in på paintball.se och snacka lite med folket där. Jag skulle själv rekommendera en begagnad Ego7 med ett El mag(Reloader B B2, Torque, Dye Rotor, VLocity osv) Sen ett Luftsystem(ex 68/4500, stako, cp, draxxus osv) med HP reg.

Sen Köper du dig en fin mask( Har själv testat E-vent och Grill och gillade båda, prova själv) Eftersom det fick kosta vad det ville så kan du komma undan med en normal peng för dessa prylar. MEN, se till att du har nån att spela med först, rätt tråkigt att bara äga sakerna, du tröttnar fort =)

Mvh
Petter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in