2009-03-29, 00:21
Medlem
M0rt4l1tys avatar
Det var för kanske tre månader sedan, jag tränar kungfu och fick mig en redig smäll över örat med kupad hand av min tränare - detta slog ut hörseln helt på just det örat (vänster) nu är det så att jag gick till läkare tre fyra dagar efter det, och dem fann en enorm vaxpropp samt att jag nog förmodligen hade en öroninflammation. men läkaren sade inget om en spräckt trumhinna, vilket jag tror att jag fått iallafall. När jag håller för näsan och ska till att tryckutjämna så hör jag hur luften 'pyser ut' ur örat, dvs att det inte sluter tätt ordentligt. Och sedan har jag märkt att jag har förlorat hörseln när det kommer till basljud - samt att jag har kanske 70% av hörseln (om man jämför med mitt högra öra) nu undrar jag om det är någon risk att det alltid kommer vara såhär? det är väldigt jobbigt att inte höra ordentligt.

ni får ursäkta eventuella stavfel, vart dyslektiker när jag var mindre.
Citera
2009-03-29, 00:34
Medlem
orfikers avatar
hörsel brukar inte bli bättre, endast sämre. men om du har en spräckt trumhinna så kan hända att något förbättras vid en eventuell läkningsprocess.
Citera
2009-03-29, 00:36
Medlem
semuors avatar
Uhm, ett tips är ju att dra till läkare ASAP.

Gjorde det ont?
Citera
2009-03-29, 00:41
Medlem
M0rt4l1tys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Uhm, ett tips är ju att dra till läkare ASAP.

Gjorde det ont?
Det gjorde skitont, men det blödde aldrig. jag förstår bara inte hur den förste läkaren kunde missa det, han kikade i örat två tre gånger
Citera
2009-03-29, 00:46
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0rt4l1ty
Det gjorde skitont, men det blödde aldrig. jag förstår bara inte hur den förste läkaren kunde missa det, han kikade i örat två tre gånger

Fyfan lider med dig. Har du kommit underfund med hur du ska göra?
Citera
2009-03-29, 00:50
Medlem
M0rt4l1tys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Fyfan lider med dig. Har du kommit underfund med hur du ska göra?
tror jag ska pallra mig ner till vårdcentralen imorgon! den där läkaren måste ju förbisett någonting.. å jag kommer ihåg att det gjorde så jävla ont när dem spolade rent örat, jag kände hur vattnet brände in i kanalerna ner mot halsen.. antagligen dem som öppnas och släpper på tryck när man gäspar

hittade något som kan stämma rätt bra in på detta,
http://www.karolinska.se/sv/Verksamh...pa-trumhinnan/

kan det vara nåt tro? jag fick en öroninflammation direkt efter, så det kan vara ett hål? isf ska jag be om att få det kirurgiskt åtgärdat.
Senast redigerad av M0rt4l1ty 2009-03-29 kl. 00:53.
Citera
2009-03-29, 04:13
Medlem
MaxDLs avatar
Min brorsa stod med en örontops i örat när hans flickvän kom till den på något sätt och tryckte in den igenom örat. Det blödde och allt. Trumhinnan spräcktes men jag tror det läkt rätt bra nu för han har börjat dyka igen lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in