2009-03-28, 22:14
Medlem
K0212s avatar
Jag undersöker möjligheten att ha uppe två skärmar på sin dator hela tiden. dvs koppla till en till skärm för att ha två olika sidor uppe.
Citera
2009-03-28, 22:21
Medlem
Jaha.

Titta på baksidan av din dator. Finns där två uttag dit du kan ansluta kontakten till kabeln från din/dina bildskärm(ar)? I så fall ska det inte vara något problem.
Senast redigerad av DivisionByZero 2009-03-28 kl. 22:23.
Citera
2009-03-28, 22:25
Medlem
K0212s avatar
Jag har en bärbar dator, plus att jag vill ha olika sidor uppe. En med som bara visar aktie resultat, och en som jag kan surfan på.
Citera
2009-03-28, 22:37
Medlem
Har du en bärbar dator bör du kunna ansluta en extern bildskärm och använda den tillsammans med den "inbyggda" skärmen så att de båda tillsammans utgör ditt skrivbord där du exempelvis till vänster har din webbläsare öppen och surfar med, och till höger har ditt aktieprogram. Lite konstigt förklarat kanske, men det är ju lördag kväll och alkoholhalten i blodet är inte försumbar

Kolla där bak och leta efter en kontakt där du kan plugga in din externa skärm och starta sedan om datorn. Hur du gör sedan beror lite på vilket operativsystem du kör.
Citera
2009-03-28, 22:37
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla om du har VGA/DVI-utgång datorn.
Testa att koppla in en skärm och ställ in i dina grafikkortsinställningar hur den skall visa när du har 2 skärmar.
Citera
2009-03-28, 22:42
Medlem
Zhacks avatar
Kolla på http://www.displaylink.com/shop.html.
*edit*
Eller om du vill använda laptopens skärm + en skärm till är det bara att plugga in den i VGA kontakten.
Senast redigerad av Zhack 2009-03-28 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in