2003-10-09, 22:51
Bannlyst
bara en knasig idé:
om en människa har ett starkt behov av att ständigt missbruka något preparat, men vill undvika att bli fysiskt beroende av något speciellt ämne - skulle det inte varas en bra idé att göra upp ett schema (om man har starkt psyke att hålla sig till detta):

vecka 1 - alkohol
vecka 2 - benzo
vecka 3 - ingenting
vecka 4 - amfetamin

nästa månad

vecka 1 - opiater
vecka 2 - ingenting
vecka 3 - alkohol
vecka 4 - benzo

.. osv.
Citera
2003-10-09, 23:11
Medlem
Trevligt när farbror blå ser det fina schemat på väggen sen =)

Hehe...
Citera
2003-10-10, 00:29
Bannlyst
Fan vad sjukt!

Man bör nog tänka över varför man måste göra en sån sak.

Risken är ju att man börjar gilla något väldigt mycket och sen skiter i schemat. Sen så fattar jag inte varför man ska missbruka t.ex. alkohol 1 vecka/månad, sen benzo, sen ingenting(risk att man fortsätter här?) och sen amfetamin, låter för sjukt ju.

Fast i princip bör den funka, fast vissa preparat t.ex. alkohol och benzo kan det ju bli korstolerans emellan.

Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
bara en knasig idé:
om en människa har ett starkt behov av att ständigt missbruka något preparat, men vill undvika att bli fysiskt beroende av något speciellt ämne - skulle det inte varas en bra idé att göra upp ett schema (om man har starkt psyke att hålla sig till detta):

vecka 1 - alkohol
vecka 2 - benzo
vecka 3 - ingenting
vecka 4 - amfetamin

nästa månad

vecka 1 - opiater
vecka 2 - ingenting
vecka 3 - alkohol
vecka 4 - benzo

.. osv.
Citera
2003-10-11, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Fan vad sjukt!

Man bör nog tänka över varför man måste göra en sån sak.

Risken är ju att man börjar gilla något väldigt mycket och sen skiter i schemat. Sen så fattar jag inte varför man ska missbruka t.ex. alkohol 1 vecka/månad, sen benzo, sen ingenting(risk att man fortsätter här?) och sen amfetamin, låter för sjukt ju.

Fast i princip bör den funka, fast vissa preparat t.ex. alkohol och benzo kan det ju bli korstolerans emellan.

Jo, det kanske inte är så smart att förlägga alkoholveckan efter benzoveckan. (benzo kan ju ta flera dar innan de går ur kroppen). Däremot bör det väl inte vara några problem att förlägga benzoveckan efter alkoholveckab (eftersom alkohol går ur kroppen snabbare) Man skall väl dessutom undvika att ha opiatvecka och benzovecka bredvid varandra - då som sagt korseffekter kan uppstå.
Istället kan benzoveckan eller opiatveckan efterföljas av t ex. en amfetaminvecka, eller en drogfri vecka
Citera
2003-10-11, 10:29
Bannlyst
Citat:
bara en knasig idé:

vecka 1 - alkohol
vecka 2 - benzo
vecka 3 - ingenting
vecka 4 - amfetamin

nästa månad

vecka 1 - opiater
vecka 2 - ingenting
vecka 3 - alkohol
vecka 4 - benzo

.. osv.
tror nog att ditt psy beroende blir mycket starkare..
och det är nog inte så mycket bättre , ja är nog hellre enbart fys beronde om det gick! då behöver man ju bara bli inlåst ett tag och sen är man ju ok...
Citera
2003-10-11, 10:49
Bannlyst
Ja, hehe.. det var väl mest en teoretisk konstruktion det här. Inget jag själv skulle vilja pröva (har inget behov av att ständigt missbruka nånting)
Citera
2003-10-13, 11:21
Medlem
Andans avatar
Citat:
bara en knasig idé:

vecka 1 - alkohol
vecka 2 - benzo
vecka 3 - ingenting
vecka 4 - amfetamin

nästa månad

vecka 1 - opiater
vecka 2 - ingenting
vecka 3 - alkohol
vecka 4 - benzo

.. osv.

Vecka 1 ..först blir man full...så tar man tjack för att bli nykter..sen tar man benso för att slippa avisen på tjacket .. så det blir svårt att hålla nåt schema heheh
Citera
2003-10-13, 11:54
Bannlyst
Citat:
bara en knasig idé:

vecka 1 - alkohol
vecka 2 - benzo
vecka 3 - ingenting
vecka 4 - amfetamin

nästa månad

vecka 1 - opiater
vecka 2 - ingenting
vecka 3 - alkohol
vecka 4 - benzo

.. osv.

Kan ju garantera att du blir blandmissbrukare. Man blir ju van att fly verkligheten & det är ju det som man fortsätter med. Alla flyr ju verkligheten men man gör det med olika medel. Jag gör det med Cannabis & morsan & farsan med alkohål (fast dom bara på helgerna).
Citera
2003-10-15, 18:00
Awaiting Email Confirmation
Opiater? om du menar Heroin tror jag det är stor risk att du väldigt snart är heroinist om du kör det en vecka i stöten då och då.
Benzo kan vara farligt att bryta för tvärt, kanske inte efter en vecka men om det blir längre så bör det trappas ned.
Det är din grej men personligen tycker jag inte att det här schemat bådar gott för framtidsutsikterna.
Men jag funderar faktiskt själv i liknande banor, jag gillar benzo och tror att man minskar beroenderisken om man kör t.e.x Sobril en tid, Stesolid en tid o.s.v
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in