2009-03-28, 19:15
Medlem
Tar det från början, skulle formatera min lillebrors dator.
Körde den vanliga visan, Deleate Partion och skapade en ny och formaterade partionen och installerade XP igen. Eller ja, försökte. Fick den så kallade infinite loop, med "Setup is restarting" om och om igen. Så jag reparerade XP, det verkar ha fixat problemet.

Sen när väl allting funkar och allt är uppe, så installerar jag Nvidia Gforce drivers, och då funkade dem inte givetvis... Det är rätt serie etc, har samma drivrutiner på min dator. (Vi har exakt likadana datorer, samma grafik kort etc) Så jag undrar har grafik kortet inte blivit funnet eller något? Har inte hunnit kolla drivrutinerna för ljud ännu...

Sen undrar jag, jag råkade nog pilla lite för mycket med BIOS setup grejerna med bootup och sådant, går det reseta?
Kan det vara så att motherboardet inte hittar Grafik kortet?
Sen råkade jag nog ändra så dator visar massa information i stil med:
0:Slave driver: HD---något
0:Master driver:
Och en hel del till.
sen står det F1 To Continue
DELETE to configure
Går det att få bort detta?

Det skumma är ju att jag gjorde precis samma formatering på min dator härom veckan och det funkade utan några som hellst problem, gjorde samma formatering med min GF's dator och inga problem där heller... Börjar bli riktigt frustrerad nu.

Om det är någon mer info som behövs så säg till.

Låter som jag har f*ckat till det ordentligt!
Citera
2009-03-28, 19:20
Medlem
larceny666s avatar
Ändrar min post då jag läste fel

Dom ggr jag råkat ut för detta så har jag bara gjort om proceduren. Även om jag vet att det funkar med rep i xp så vet jag att det inte blev rätt från början.

För att få bort "Tryck F1" kommer jag inte ihåg tyvärr men det försvann nog när jag formaterade om. Sen är det rätt viktigt att du jumprar HD/CD korrekt om det är en äldre burk. Nyare så kan man komma undan med att sätta fel då vissa bioser inte verkar bry sig om hur man jumprar. Tyvärr inte så mycket till tips men men.. I tried :-)
Senast redigerad av larceny666 2009-03-28 kl. 19:24.
Citera
2009-03-28, 19:23
Medlem
Nej, det är det inte. Ska bara vara windows XP proffesional på.
Men kan det vara problemet? Kan ju ha råkat installera XP engång för mycket.
Citera
2009-03-28, 19:26
Medlem
larceny666s avatar
i vissa fall kan det bero på att att man bara gör den snabba formateringen. För att vara helt säker så sätt i disken i en annan dator och gör en fullständig formatering samt en scandisk och defrag för att bara kolla så allt är okej. Hårddiskar kan vara ett jävulstyg
Citera
2009-03-28, 19:27
Medlem
larceny666s avatar
om du orkar så skriv ner specc så kan jag kika... Jag är långtifrån expert men lite kanske man hjälpa till.
Citera
2009-03-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larceny666
Ändrar min post då jag läste fel

Dom ggr jag råkat ut för detta så har jag bara gjort om proceduren. Även om jag vet att det funkar med rep i xp så vet jag att det inte blev rätt från början.

För att få bort "Tryck F1" kommer jag inte ihåg tyvärr men det försvann nog när jag formaterade om. Sen är det rätt viktigt att du jumprar HD/CD korrekt om det är en äldre burk. Nyare så kan man komma undan med att sätta fel då vissa bioser inte verkar bry sig om hur man jumprar. Tyvärr inte så mycket till tips men men.. I tried :-)

Joo, ska prova formatera om datorn igen imorgon. Se om det fixar det. Har ingen som hellst koll när det gäller med BIOs etc, men kommer de "resetas" om jag ominstallerar XP?
Citera
2009-03-28, 19:30
Medlem
Grafikkort: GeForce 8500 GT
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 400+, MMX, 3DNow (2CPUS)
BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG
System Manufacturer: Micro-Star International CO., LTD
Microsoft Windows XP Proffesional (5.1, BUild 2600)

Citat:
i vissa fall kan det bero på att att man bara gör den snabba formateringen. För att vara helt säker så sätt i disken i en annan dator och gör en fullständig formatering samt en scandisk och defrag för att bara kolla så allt är okej. Hårddiskar kan vara ett jävulstyg

Gjorde den "långsamma". Ska prova att stoppa in den i en annan dator. Får se hur det går... Men finns det något sätt man kan reseta biosen? Tror jag har screwat upp rejält där. Eller det ska inte vara några problem med dem tro?
Senast redigerad av Lolzone 2009-03-28 kl. 19:35.
Citera
2009-03-28, 19:35
Medlem
larceny666s avatar
Det borde inte vara några problem med den speccen.
För säkerhet skull så ta disken och kör en fullständig formatering så den kontrolleras och indexeras som den ska. Snabbformatering kan spöka ibland.

Bios inställningarna bör sparas ja. Om du vill vara säker på att resetta dom så ta bort batteriet som sitter på moderkortet och låt det vara borttaget i en ca 5 min så resettas dina tidigare inställningar.
Citera
2009-03-28, 19:37
Medlem
Citat:
Det borde inte vara några problem med den speccen.
För säkerhet skull så ta disken och kör en fullständig formatering så den kontrolleras och indexeras som den ska. Snabbformatering kan spöka ibland.

Bios inställningarna bör sparas ja. Om du vill vara säker på att resetta dom så ta bort batteriet som sitter på moderkortet och låt det vara borttaget i en ca 5 min så resettas dina tidigare inställningar.

Bra, ska prova reseta biosen med! Får göra det imorgon. Kan ju lämna feedback då. Så jag ska prova formatera igen (långsam) sen reseta biosen. Så får vi ser hur det går!
Citera
2009-03-28, 19:38
Medlem
larceny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolzone
Bra, ska prova reseta biosen med! Får göra det imorgon. Kan ju lämna feedback då. Så jag ska prova formatera igen (långsam) sen reseta biosen. Så får vi ser hur det går!

Gott, hoppas det löser sig... God Kväll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in