2003-10-09, 22:05
Bannlyst
Eller kanske snarare - vad tror du att valet säger om dig?

Själv är jag hyundaiägare, och tror att det säger om mig att jag hellre har en ny bil än en med status.
Citera
2003-10-09, 22:19
Medlem
Jag har en volvo 242 och den säger väl mest att jag inte har nån vidare ekonomi men att jag gör det bästa av situationen:P
Citera
2003-10-09, 23:23
Bannlyst
En Saab 900s av årgång 95 (vit tyvär)
Citera
2003-10-10, 00:09
Medlem
unikums avatar
Mazda 626 kombi -88

Ekonomiska skäl.
Citera
2003-10-10, 11:42
Medlem
kayethoms avatar
Röd Toyota Corolla '89. Betalade hela 6000 för den :-)
Vad säger det om mig? Att jag inte kör bil ofta, och behöver den för att komma från A till B, inte för nån jävla komfort. Sätena är endå mysigare än på SL-bussarna och T-banan
Citera
2003-10-10, 12:04
Medlem
Renault Laguna kombi 2.0T -03. Bra tjänstebil, jobbigt med krånglande startkort! Sommarbil MB 500 SL -92 nyligen undanställd för denna säsongen.
Citera
2003-10-10, 14:35
Awaiting Email Confirmation
rwds avatar
Kör Toyota Celica 1979.

Detta säger ungefär att jag ville ha en bakhjulsdriven busbil, men hade inte mkt pengar. Hade inga pengar alls, utan bytte mig till denna mot en Saab 900 Turbo 16v 1984. Som va en av de ovanliga "Lux"-modellserien, som hade all utrusting som gick att få.
En bil som jag saknar idag. Då jag insett att japanska bilar är inget att ha. Iallefall inte om man är mycket intresserad av bilar.
Nej, det är europeiska och amerikanska bilar som gäller.
Japanare är oftast bara billiga kopior i plast. Min Celica t.ex. är en exakt kopia av Ford Mustang 1979, förutom att Mustangen är en RIKTIG bil med RIKTIG motor osv.
Hade jag kört en DeTomaso Longchamp hade jag varit mitt riktiga jag. (om man kan säga så?)
Citera
2003-10-11, 01:24
Moderator
Sun Rulers avatar
Skrev i en tråd tidigare att jag funderade på att köpa en Volvo V70 2.5T 210hk som löneförmånsbil...Fick den härom veckan. De hade många exemplar av den inne på lagret, efter en stor kampanj.

Vet inte om det säger så mycket om mej och min flickvän annat än att vi uppskattar en bra bruksbil. Den är skön att köra, perfekt när vi ska åka och handla eller bege oss ut till sommarstugan eller fjällen. Den är hyfsat pigg, uppskattar att det är automat då jag annars skulle bli galen här i Stockholmstrafiken!
Citera
2003-10-11, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rwd
Kör Toyota Celica 1979.

Detta säger ungefär att jag ville ha en bakhjulsdriven busbil, men hade inte mkt pengar. Hade inga pengar alls, utan bytte mig till denna mot en Saab 900 Turbo 16v 1984. Som va en av de ovanliga "Lux"-modellserien, som hade all utrusting som gick att få.
En bil som jag saknar idag. Då jag insett att japanska bilar är inget att ha. Iallefall inte om man är mycket intresserad av bilar.
Nej, det är europeiska och amerikanska bilar som gäller.
Japanare är oftast bara billiga kopior i plast. Min Celica t.ex. är en exakt kopia av Ford Mustang 1979, förutom att Mustangen är en RIKTIG bil med RIKTIG motor osv.
Hade jag kört en DeTomaso Longchamp hade jag varit mitt riktiga jag. (om man kan säga så?)

*saknar min oranga celica -79*
Citera
2003-10-11, 14:42
Bannlyst
Volvo c70T5, varför?
BOoM är pojken med guldbyxorna....

/BOoM!!
Citera
2003-10-11, 15:36
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOoM
Volvo c70T5, varför?
BOoM är pojken med guldbyxorna....

/BOoM!!

Eller har du valt att lägga dina slantar på bil och försaka annat...

Sjäv kör jag som den Gentleman jag är, Jaguar XJ6. Smak och stil i ett. Faktiskt inte så dyrt som man skulle tro. Har tidigare haft fullutrustade Volvo V70XC Cross Country och Saab 9000 CD 2,3 T 16 (205 HK, inga problem att köra 250 km/h) Sådan är jag. Min första bil var en VW Bubbla, härlig liten sak.

Bor inte i Fjollträsk, så man har råd att lägga lite pengar på just bil, istället för att skinnad för att bo i en sunkig två:a i innerstan med psyksjuka knivmän runt knuten. Totalt vansinne. Förstår inte varför man överhuvudtaget bosätter sig där.
Citera
2003-10-11, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Eller har du valt att lägga dina slantar på bil och försaka annat...

Sjäv kör jag som den Gentleman jag är, Jaguar XJ6. Smak och stil i ett. Faktiskt inte så dyrt som man skulle tro. Har tidigare haft fullutrustade Volvo V70XC Cross Country och Saab 9000 CD 2,3 T 16 (205 HK, inga problem att köra 250 km/h) Sådan är jag. Min första bil var en VW Bubbla, härlig liten sak.

Bor inte i Fjollträsk, så man har råd att lägga lite pengar på just bil, istället för att skinnad för att bo i en sunkig två:a i innerstan med psyksjuka knivmän runt knuten. Totalt vansinne. Förstår inte varför man överhuvudtaget bosätter sig där.

Här försakas ingenting, det kan jag lova!
Bor finfint, kör galant, och knullar lyx!
Hej På Dig!

/BOoM!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här