2009-03-28, 15:59
Medlem
mmetcosvs avatar
Det finns diverse uttryck som helt klart har sexuellt ursprung men som ändå används även av folk som aldrig skulle hålla på med diverse sexuella anspelningar annars. Exempel är "storleken har betydelse". Men även "det suger" och "en våt dröm" har väl sexuellt ursprung. "En våt dröm", syftar det på "nattlig sädesuttömning". I så fall kan man väl inte säga att en kvinna har en våt dröm. Eller har jag missförstått?

Vad är detta för fenomen? Jag tycker det är rätt skumt att det snackas om att "storleken har betydelse" i de mest skilda sammanhang. Samma människor som använder det uttrycket skulle ju knappast börja raljera om något annat sexuellt, säg bröststorlek eller sexuella vanor. Det verkar ha uppstått en särskild konvention här som jag inte direkt uppskattar.
Citera
2009-03-28, 18:36
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmetcosv
... I så fall kan man väl inte säga att en kvinna har en våt dröm. Eller har jag missförstått? ...
Just den detaljen har du nog missförstått. Vi är ju ryggradsdjur som har vandrat
upp ur havet (vattnet). I fortplantningssammanhang får havet ersättas av mer
än ett flöde. I våta drömmar kommer havet fram, så att säga, på olika sätt.

I det stora landet säger även den kristna högern: "size matters". Då kan det
handla om missiler i silor. Ju större en missil är desto mera fred skapar den.
Citera
2009-03-28, 20:07
Bannlyst
Med risk att avslöja vem jag är;

Jag drömmde att jag skulle "flyga upp" .. sista flygningen innan jag fick certifikatet, men nejdå.. dom hade slut på de små cessna-planen.

Då i grå himmel och med spöregn närmade vi oss flygplatsen där planet stod.

Ett bombplan från andra världskriget.. Det var det enda som erbjöds mig.. Jag var där i drömmen när dom tog bort stopp-grejerna från hjulen, så att planet inte skulle rulla.

Ärligt talat så pustade jag ut när jag vaknade upp och insåg att det bara var en dröm
Senast redigerad av Paraflex 2009-03-28 kl. 20:37.
Citera
2009-03-30, 16:12
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Med risk att avslöja vem jag är;

Jag drömmde att jag skulle "flyga upp" .. sista flygningen innan jag fick certifikatet, men nejdå.. dom hade slut på de små cessna-planen.

Då i grå himmel och med spöregn närmade vi oss flygplatsen där planet stod.

Ett bombplan från andra världskriget.. Det var det enda som erbjöds mig.. Jag var där i drömmen när dom tog bort stopp-grejerna från hjulen, så att planet inte skulle rulla.

Ärligt talat så pustade jag ut när jag vaknade upp och insåg att det bara var en dröm

?
Citera
2009-03-30, 20:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmetcosv
Det finns diverse uttryck som helt klart har sexuellt ursprung men som ändå används även av folk som aldrig skulle hålla på med diverse sexuella anspelningar annars. Exempel är "storleken har betydelse". Men även "det suger" och "en våt dröm" har väl sexuellt ursprung. "En våt dröm", syftar det på "nattlig sädesuttömning". I så fall kan man väl inte säga att en kvinna har en våt dröm. Eller har jag missförstått?
Till skillnad från Egon3, tror jag nog att våta drömmar från början tillhör den sexuella sfären. Däremot bör du betänka att det kan bli blött där nere också för tjejer, om än på ett lite annat sätt.
Citera
2009-03-30, 22:25
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Till skillnad från Egon3, tror jag nog att våta drömmar från början tillhör den sexuella sfären. Däremot bör du betänka att det kan bli blött där nere också för tjejer, om än på ett lite annat sätt.
Precis vad jag försökte säga i inslag #2. Din åsikt skiljer sig inte alls från min,
såvitt jag kan förstå. Havet var inte ens en metafor, särskilt inte för den som
kallar 8 ‰ för saltsjön. När det är dags för fostervatten, då blir vår bakgrund
i vattnet kvantitetsmässigt mera uppenbar.
Citera
2009-03-30, 22:29
Medlem
fettabrydens avatar
jag trodde att en våt dröm var antingen något sexuellt på olika sätt eller något man uppskattade.. "den där bilen är alla killars våta dröm" alternativt en våt dröm som i en svettig ångestfylld dröm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in