2009-03-28, 13:54
Medlem
ja en liten dum ide som dök upp såhär lagom till årets deklaration..

vi betalar ju som alla vet in pengar till staten, dom sedan förvaltar våra pengar nästan ett år..

om vi nu räknar på en årsinkomst på säg 250000 på ett år, sedan lyckas man på något sätt övertala jobbet + skatteverket att jag inte betalar skatten förns i april, när man fått deklarationen,

rent teoretiskt borde det ju gå att man lägger undan 32% varje månad på lönen på ett högräntekonto (säg att man kanske får 4-5% sparränta, har för mig skandiabanken ligger runt 5% ränta och har dagsränta.) sen när deklarationen kommer, så får man iofs en jävla restskatt, men o andra sidan har du ju dragit in bra med ränta på skattepengarna som annars skattmasen hade suttit på hela året, och har ju alla skattepengar kvar + ränta.

men de känns som det klassar in under "för bra för att vara sant"?
Citera
2009-03-28, 13:56
Medlem
WordOfMouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stingray454
...sedan lyckas man på något sätt övertala jobbet + skatteverket att jag inte betalar skatten förns i april, när man fått deklarationen,

Det är där det går fel, din arbetsgivare är skyldig att betala in skatten.
Citera
2009-03-28, 15:14
Bannlyst
Det där går aldrig......
Citera
2009-03-28, 15:59
Medlem
länsmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordOfMouth
Det är där det går fel, din arbetsgivare är skyldig att betala in skatten.

Man kan be arbetsgivaren att dra mer i skatt men kan man be arbetgivaren dra mindre i skatt ? och i sånna fall var går gränsen ?
Citera
2009-03-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av länsmann
Man kan be arbetsgivaren att dra mer i skatt men kan man be arbetgivaren dra mindre i skatt ? och i sånna fall var går gränsen ?

För att de ska få dra mindre i skatt måste du ge dem ett beslut från Skatteverket om just detta, en jämkning med andra ord.
Citera
2009-03-29, 20:47
Medlem
man kan helt enkelt säga att det är för mkt jävla regler i det här landet..

hade ju varit skitbra att slippa ge staten massa räntepengar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in