Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-27, 22:27
Medlem
Jabbexs avatar
Hej på er,

Jag har ett litet problem..... eller kanske snarare en liten fråga

Jag skulle vilja fixa så att en av mina datorer i mitt hemma nätverk fungerar som en proxy server.

Jag sitter bakom en router som senare mina 2 datorer är uppkopplade till.

Det jag vill åstadkomma är att en av datorerna fungerar som en proxy åt min andra dator. Fungerar detta?

Efter att jag får detta att fungera vill jag köra med en vpn tjänst på den datorn som fungerar som proxy, föratt senare kunna köra min bitorrent trafik genom denna proxy server....

Detta vill jag göra för att köra all min torrent trafik från min andra dator genom min proxy dator (Alltså ställa in utorrent att köra genom proxy)

finns det någon som vet hur man kan göra detta, och fungerar detta?

Jag hoppas ni hänger med på vad jag vill göra...... annars fråga
Citera
2009-03-27, 22:29
Medlem
Anteeees avatar
Vad är tanken bakom det hela, varför i hela fridens namn skulle du vilja göra så?
Citera
2009-03-27, 22:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Du kan ladda ned det här, det är en proxy-server du kan installera.

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy/download.htm
Citera
2009-03-27, 22:48
Medlem
Jabbexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteeee
Vad är tanken bakom det hela, varför i hela fridens namn skulle du vilja göra så?

Jag vill kunna surfa med mitt vanliga ""internet" på min dator men att all min torrent trafik körs via min proxy som är uppkopplad till en vpn tjänst.

Jag har nämligen försökt ställa in mitt utorrent att köra genom min vpn tjänst men jag får inte det att fungera.

Men om någon vet hur man ska ställa in utorrent för att köra genom en vpn tjänst lyssnar jag gärna, jag har nämligen kollat runt överallt nu men jag hittar ingen guide, därför kom jag fram till min andra lösning.......

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du kan ladda ned det här, det är en proxy-server du kan installera.

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy/download.htm

Tack men jag kör redan med ett program som heter ccproxy, är det programmet som du länkat till bättre?

Tack för er hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in