2009-03-27, 16:34
Medlem
Jag vet inte hur jag ska ställa frågan i en hel mening utan att göra massor av förutsättningar som jag inte vill göra. Så låt mig bryta ner frågan i delar.

Okej, judarna har stort inflytande över världen. Bank/finans, mycket ägande, forskning ("judefysik") och diverse stora medier framför allt... allt enligt klassisk propaganda, sann eller ej.
För att kunna nå den typen av inflytande behöver man väl vara smart, eller vad anser ni? Ser ni det mer som att de är förrädare som sticker kniven i ryggen på oss arier?

Och om de nu är smarta, hur kommer det sig att man betraktar dem som undermänniskor? Deras ev. brist på samarbetningsförmåga? Att de inte delar med sig/inte är tillräckligt solidariska med oss arier?

Förstår ni vad jag vill försöka komma fram till? Med given utgångspunkt (nazistisk propaganda, att de är undermänniskor), hur förklarar ni då deras utveckling inom nämnda områden? Dementerar ni alla judealster/"framsteg"?
Citera
2009-03-27, 17:04
Medlem
Ezzelinos avatar
NS-propagandan i Hitlertyskland som stigmatiserade judar som Untermenschen riktade i första hand in sig på de marxist-leninistiska judarnas verksamhet i Sovjetunionen (och under de kortlivade kommunistrevolterna i Ungern och Tyskland 1919), dvs. den bestialiska, genocidala grymhet den judiskt dominerade säkerhetspolisen och Röda Armén uppvisat under inbördeskriget och åren därefter. Din frågeställning är inte särskilt relevant, jag ser inte Untermenschtermen användas i dagens situation. För en radikal judaismkritiker finns det givetvis inga svårigheter att acceptera och respektera judiska konstnärer o.d. som verkligen presterat värdefulla verk - jag lyssnar ofta på Gustav Mahler och kan min Kafka rätt väl, för att bara nämna ett par av de judar som bidragit till europeisk kultur (genom att underkasta sig den kulturaristokratiska européns icke-judiska värderingar och arbeta inom den traditionen). Den organiserade gojimfientliga judenheten och den grovt profiterande internationella finansjudendomen måste givetvis bekämpas och besegras med de medel som krävs, annars finns det ingen framtid värd namnet för mänskligheten och biosfären.
Senast redigerad av Ezzelino 2009-03-27 kl. 17:21.
Citera
2009-03-27, 17:15
Medlem
Judar som alla andra folkslag har självklart intellektuella bland sig, så också att de är representativa i bankväsendet, politiken, media...
Skillnaden är att dom exponerar sig själv då deras Talmudiska lära är att förstöra för andra folk, speciellt i de nationer dom parasiterar.
Detta förenar dom att vara en liten men stark grupp.

Untermensch stämpeln syftar att dom är ett folk som inte vill arbeta, ett folk som ser annorlunda ut, att deras syfte är att degenerera naturens grundläggande syfte.
Ta ifrån judarnas inflytande dom har i de nationer dom parasiterar, placera alla i Israel och se hur lång dom kommer överleva. Das ist Untermensch.
Senast redigerad av KohSamui 2009-03-27 kl. 17:19.
Citera
2009-03-27, 17:54
Medlem
Ja, alltså "undermänniska" var väl en propagandaterm mer än något annat men iallafall, det handlar inte om intelligens utan om kultur och karaktär som både Ezzelino och KohSamui är inne på.

Är man en fiende till kultur, och karaktär, så är det inte en förmildrande omständighet att vara intelligent. Tvärtom är det bara värre. Hitler kritiserade aldrig deras intelligens, utan deras metoder, värderingar och lojaliteter. Precis som alla antisemiter alltid gjort.

Det har gjorts snarlika trådar förr, även om negrer i stil med "hur kan negrer vara "undermänniskor" då de är fysiskt överlägsna?"

Jag skulle vilja vara så klurig att jag vill hävda att just dessa (ytliga) frågeställningar i sig självt är ett resultat av judisk kulturförstörelse. Dagens människor ser bara till just ytliga attribut som intelligens, styrka osv. men inte till något djupare än så, eller hur dessa används. Precis som judiska kulturradikaler har önskat och arbetat för i alla år.
Citera
2009-03-28, 00:39
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KohSamui

Untermensch stämpeln syftar att dom är ... ett folk som ser annorlunda ut,...

Hur menar du då? Alla folk ser väl relativt annorlunda ut? Innebär det per automatik att alla är untermensch?
Citera
2009-03-28, 01:48
Medlem
finns andra grupperingar än judar

Såg lite intressant statistik på medelfamiljeinkomsten per hushåll i USA för någon vecka sedan.

Kommer inte ihåg exakta siffror men i princip tjänade vita familjer X USD per år och svarta familjer tjänade ca 25 procent mindre. Så långt stämmer det väl med gängse uppfattning - sedan kan man ju ha olika förklaringsmodeleller.

Det intresseanta var att asiatiska familjer tjänade ungefär 20 procent mer än vita familjer. Kudos till dom för att dom prioriterar studier och hårt arbete säger jag, men det är väl en judisk konpiration också antar jag.
Citera
2009-03-28, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Hur menar du då? Alla folk ser väl relativt annorlunda ut? Innebär det per automatik att alla är untermensch?

Nått ligger det i det. Europeiskt utseende är tilltalande, även av de som inte ser ut som oss vill gärna göra det.

Se på "Der Ewige Jude", för att få en liten förklaring: http://video.google.com/videoplay?docid=-5849499994484879153&ei=tH7NSeyFFobN-QaElbzgBQ&q=ewige+jude
Senast redigerad av KohSamui 2009-03-28 kl. 02:58.
Citera
2009-03-28, 11:57
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Nått ligger det i det. Europeiskt utseende är tilltalande, även av de som inte ser ut som oss vill gärna göra det.

Jag uppskattar inte personer som är ovilliga att arbeta. Inte heller degeneration (oavsett vilken betydelse man lägger i termen). Däremot - att någon är mindre värd på grund av ett utseende... nja, det känns lite ytligt.

Ps. Får mig att tänka på de snygga fjortisbrudarna man aldrig kom i närheten av i högstadiet. I deras ögon var jag nog en untermensch. Idag förstår jag att det inte var mig det var fel på, utan deras "ubermensch-inställning".
Citera
2009-03-30, 19:20
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:

Se på "Der Ewige Jude", för att få en liten förklaring: http://video.google.com/videoplay?docid=-5849499994484879153&ei=tH7NSeyFFobN-QaElbzgBQ&q=ewige+jude

Fy fan att du ens kan länka till denna vidriga film.
Kunde bara se på början av den där de går in i den mest fattige judens hem, enligt dem själva en del av "ghettot" och visar på hur smuttsiga och orena de är...

Vilka avskum, helt tagen ur sin kontext. Samtidigt fruktar de bankörerna och finansmännen som har det så mycket bättre ställt än dem själva, på gott och ont.

Man försökte verkligen anfalla "juden" från alla håll och lyckades då bara förlöjliga sig själva utan att inse att judar så som alla andra människor lever inom olika ramar och olika klasser och kulturer.
Citera
2009-03-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Kunde bara se på början av den där de går in i den mest fattige judens hem, enligt dem själva en del av "ghettot" och visar på hur smuttsiga och orena de är...

Vilka avskum, helt tagen ur sin kontext. Samtidigt fruktar de bankörerna och finansmännen som har det så mycket bättre ställt än dem själva, på gott och ont.

Man försökte verkligen anfalla "juden" från alla håll och lyckades då bara förlöjliga sig själva utan att inse att judar så som alla andra människor lever inom olika ramar och olika klasser och kulturer.

Jag tror kommentatorn, påpeka att de judar de just filma som ni finner bedrägliga just var rika judar men ändå valde att leva så som dom gjorde.
Sen vad de ville visa med finansjudarna var att dom bara hade bytt skepnad, och att dom innerst inne fortfarande var ghetto juden, den vidriga juden som fortsätter att manipulera för sin egen räkning.

Tycker inte någonting var taget ur kontext, kom ihåg att det är hederliga civiliserade tyskar som gjorde dokumentären.
Senast redigerad av KohSamui 2009-03-30 kl. 19:30.
Citera
2009-03-30, 19:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
---

Ta inte i så du spricker nu, Bror Duktig. Om du anser Der Ewige Jude vara en "vidrig" film är det rimligen endast för att den dokumenterar fysionomier och levnadssätt som var - vidriga. Man kan möjligen diskutera lämpligheten av att använda råttmetaforen och en del av vad speakern säger, men om vi håller oss till bildbudskapet visar filmen ju helt enkelt - judar.
Jämför med hur judarna valt att gestalta de tyska soldaterna från andra världskriget i mängder av Hollywoodfilmer, där kan man snacka om att ge en skev, hatisk propagandabild. I Der Ewige Jude sker inget jämförbart, även om det förvisso är en rätt stark upplevelse, och att urvalet bilder givetvis gjorts för att inte låta judarna framstå i något helgonskimmer.
Det är endast den pro-semitiska indoktrineringen som gör att du reagerar så jävla känslomässigt.
Senast redigerad av Ezzelino 2009-03-30 kl. 19:39.
Citera
2009-03-30, 19:33
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:

Tycker inte någonting var taget ur kontext, kom ihåg att det är hederliga civiliserade tyskar som gjorde dokumentären.

Tror du på det här själv eller?
Det var ju på order från propaganda ministern som filmen gjordes.

Det var lixom inte en oberoende film gjord av några oberoende tyska filmmakare som bara skulle visa på hur judar levde och hur deras kultur var.
Det känns som om man måste gå ner till dagisnivå med vissa av er.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in