2009-03-27, 16:01
Bannlyst
Undrar varför snygga kläder är så snygga?

Menar då acne är jävligt snyggt och ganska dyrt.
Varför gör inte andra affärer som typ HM eller JC liknande kläder fast billigare?
Alltid undrat varför dom gör så jävla fula kläder på dom billiga ställerna... typ vita linnen, vita t-shirtar med knappar som ser bra ut? tills man testar den och ser igenom princip överallt?
Citera
2009-03-27, 16:05
Medlem
Tazquas avatar
Inte så inne i detta ämnet men har det inte väldigt mycket med kvalitén att göra?
Citera
2009-03-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prejarn
Undrar varför snygga kläder är så snygga?

Menar då acne är jävligt snyggt och ganska dyrt.
Varför gör inte andra affärer som typ HM eller JC liknande kläder fast billigare?
Alltid undrat varför dom gör så jävla fula kläder på dom billiga ställerna... typ vita linnen, vita t-shirtar med knappar som ser bra ut? tills man testar den och ser igenom princip överallt?
Det är för att kapitalet anställt psykologer och markandsförare som lurat i dig vad som är snyggt.
Lite som kejsarens nya kläder.
Citera
2009-03-27, 16:42
Medlem
Citat:

Det är väl precis det dom gör?
Citera
2009-03-27, 18:30
Medlem
OXARs avatar
Tror du har snöat in dig på vad det är för märke än hur själva kläderna ser ut. H&M kopierar alla märken så nåt snyggt borde du hitta där. MQ har helt okej kläder till en vettig peng. Det som är tråkigt när man köper kläder på H&M eller MQ är ju 90% av alla andra bönder har likadana.
Citera
2009-03-27, 18:40
Medlem
Pizzicatos avatar
Citat:
Menar då acne är jävligt snyggt
Skrattade lite, är inte så insatt i märkeskläder

Snygga kläder > Erkända designers som skall ha lön
Sedan är det ju upp till var och en för att bestämma vad som är snyggt.
Citera
2009-03-27, 19:28
Medlem
Jag tror att det är så att det ligger mycket i psyket. Man inbillar sig oftast att något är snyggare och exklusivare än vad det egentligen är, just bara för att man blickar mot prislappen och ser att den kostar en förmögenhet (lite överdrivet, japp).

Designade kläder har ju oftast något som gör att de står ut i mängden. Människor i största allmänhet vill stå ut i mängden eller vara exklusiva.

Sen, vad är egentligen snyggt? Retorisk fråga.

Jag personligen köper kläder efter dess kvalitet och efter det som jag tycker klär mig bra.

OT.
Det värsta jag vet är att handla kläder. Väldigt tröttsamt och jag blir lätt grinig Och då har vi inte ens kommit in på hur det är att handla kläder med tjejen
Citera
2009-03-27, 19:32
Medlem
Transmaniacons avatar
Eftersom mode anses vara snyggt av majoriteten så förstår företagen som tillverkar dessa kläder att efterfrågan är stor, och de kan ta mycket pengar för sin produkt.

Huruvida kvaliteten i själva produkten är bättre på grund av priset varierar nog från företag från företag, men självklart är ju dyrare kläder oftast av högre kvalitet än kopior eller budgetkläder.
Citera
2009-03-28, 00:42
Medlem
Qracks avatar
Som sagt tidigare. Tycker "själv" att H&M har snygga kläder, även MQ. Båda är billiga, fast H&M är nog allt lite billigare
Citera
2009-03-28, 00:56
Medlem
core_s avatar
ÖVrigt --> Mode och livsstil
/Mod
Citera
2009-03-28, 19:23
Medlem
pounderetts avatar
HM<3 jag hittar iallafall saker jag är nöjd med där. känner inte för att lägga ut en förmögenhet på kläder.
Citera
2009-03-28, 20:46
Medlem
Giffoxs avatar
Sen beror det på vad det är för kläder du tittar på också. Skjortor, för att ta ett exempel, har en helt annan lyster och struktur (på tyget) om man väljer ett "bättre märke".
(nog för att det fuskas med knapparna även bland dyrare skjortor men men..)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in