2009-03-27, 11:56
Medlem
.-.-.s avatar
Ikväll är det alltså dags, de två AIK lagen ska göra upp om vilka som förtjänar att få kallas AIK.

Vi Skelleftebor får nöja oss med detta nu när det sket sig för gamlingarna. Juniorerna vann mot Färjestad i semin i 2 raka, lätt som en plätt.
Ser bra ut för framtiden det här.

Bäst av 3, Skeå börjar hemma.
Citera
2009-03-27, 12:34
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Ikväll är det alltså dags, de två AIK lagen ska göra upp om vilka som förtjänar att få kallas AIK.

Vi Skelleftebor får nöja oss med detta nu när det sket sig för gamlingarna. Juniorerna vann mot Färjestad i semin i 2 raka, lätt som en plätt.

Lätt som en plätt vet jag inte. Sista matchen gick till sudden. Sen vet jag inte om det är de yngsta juniorerna som ska "bestämma" vilka som är AIK om det nu är någon fråga om det.

Hoppas Erixon spelar. De tidigare mötena den här säsongen har AIK IF vunnit med 6-2 och 6-3 så jag förväntar mig inget annat än att stockholmsklubben ska göra processen kort med Skellefteå.

Skellefteå AIK som klubb har ju satsat stenhårt på J18 i år (något J20 blivit lidande av) och satsningen fortsätter ikväll. I semifinalen mot FBK var det 600 pers på läktarna, det kommer att bli betydligt fler ikväll. Sportbaren kommer att hålla öppet (öl och 16-åringar som spelar...), man kommer att erbjuda mat i returangen och man kommer att ha i gång mediakuben som ska visa repriser! Även North Power planerar att dyka upp för att visa sitt stöd till smågrabbarna. Det skulle vara grymt om det blir av!

Förhoppningsvis kan publiken ta laget ett steg närmare guldet, detta är första SM-finalen för klubben på 20(?) år.
Citera
2009-03-27, 12:49
Medlem
Citat:

Lätt som en plätt?
Första matchen hade ni domarna med er och andra matchen gick till sudden.
Citera
2009-03-27, 12:59
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon89
Lätt som en plätt?

Var du där? Domaren skötte sig inte bra men han var ju knappast på AIKs sida. Färjestad tappade ju fattningen totalt i andra perioden och om man hade spelat sitt eget spel hade man ju kunnat vara med i matchen.
Citera
2009-03-27, 13:02
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon89
Lätt som en plätt?

Tyvärr så har vi norrlandslag alltid domarna med oss av nån anledning. Skandal!
Ring aftonhoran!

Det är ju kul att junisarna har kommit igång.
Lite synd att dom knappt får nån uppmärksamhet, hur många är det egentligen av oss AIK-fans som vet att dom är i final nu, det är ju inte direkt nåt som märks i media heller. Hade säkert kunnat bli betydligt mer publik om det syntes och hördes lite mer. Det va inte förrän dom vunnit första semin mot Färjestad som jag hörde talas om detta lag, då började tidningarna få upp intresset en gnutta.

Bara att hålla tummarna för att dom får bra stöd ikväll. Dom skulle säkert få upp farten om det va livat på läktarna.

Är det nån som har koll på om det kommer bli nå folk som ska se matchen när AIK nr 2 (Sthlm) lirar hemma?
Citera
2009-03-27, 13:09
Medlem
Partons avatar
Citat:
Tyvärr så har vi norrlandslag alltid domarna med oss av nån anledning. Skandal!
Ring aftonhoran!

Det är ju kul att junisarna har kommit igång.
Lite synd att dom knappt får nån uppmärksamhet, hur många är det egentligen av oss AIK-fans som vet att dom är i final nu, det är ju inte direkt nåt som märks i media heller. Hade säkert kunnat bli betydligt mer publik om det syntes och hördes lite mer. Det va inte förrän dom vunnit första semin mot Färjestad som jag hörde talas om detta lag, då började tidningarna få upp intresset en gnutta.

Bara att hålla tummarna för att dom får bra stöd ikväll. Dom skulle säkert få upp farten om det va livat på läktarna.

Är det nån som har koll på om det kommer bli nå folk som ska se matchen när AIK nr 2 (Sthlm) lirar hemma?

Det är ju knappast tidningarnas fel att du har noll koll
Vilka tidningar pratar du förresten om? Norran har ju ofta en halvsida tillägnat J18 efter varje match dom har spelat.
Citera
2009-03-27, 13:38
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Det är ju knappast tidningarnas fel att du har noll koll
Vilka tidningar pratar du förresten om? Norran har ju ofta en halvsida tillägnat J18 efter varje match dom har spelat.

Det va norran jag tänkte på.
Är nog jag som ser dåligt då.

Vilka spelare som varit med och lirat med gamlingarna är det som också kommer vara med ikväll?
Citera
2009-03-27, 14:01
Medlem
Partons avatar
Citat:
Det va norran jag tänkte på.
Är nog jag som ser dåligt då.

Vilka spelare som varit med och lirat med gamlingarna är det som också kommer vara med ikväll?

Erixon och Lindström från Elitserien får ju vara med. Sen har vi några som har lirat mestadels med J20 också typ Petter Emanuelsson, Johan Alm, Nisse Burström, Adam Larsson, Adam Pettersson mfl. Larsson och Petterson har ju varit med någon elitseriematch också.
Citera
2009-03-27, 14:28
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Erixon och Lindström från Elitserien får ju vara med. Sen har vi några som har lirat mestadels med J20 också typ Petter Emanuelsson, Johan Alm, Nisse Burström, Adam Larsson, Adam Pettersson mfl. Larsson och Petterson har ju varit med någon elitseriematch också.

+ Oscar Lindberg som ser jävligt spännande ut.
Citera
2009-03-27, 15:31
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
+ Oscar Lindberg som ser jävligt spännande ut.

Självklart

Alla de uppräknade + några till har inte varit med i de tidigare mötena mot AIK IF, blir spännande att se hur stor skillnad de kommer att göra. Nu har ju iofs Gnaget också haft borta några duktiga spelare typ Blidstrand och Filip Olsson.
Citera
2009-03-27, 16:01
Medlem
Det finns självklart bara ett AIK och det kommer bevisas ikväll!
Citera
2009-03-27, 16:11
Medlem
RedXs avatar
När och var spelas matcherna i Stockholm?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in