Kommer
eventuellt få en något högre lön än väntat denna månaden. Funderar därför på att köpa antingen nya truckar, hjul eller lager.
Jag köpte en komplett bräda 2001 eftersom jag tänkte börja åka igen. Det sket sig kraftigt. Nu har jag köpt en ny bräda, en Zero 7.75. Men jag har kvar de gamla truckarna och hjulen på den nya brädan. Det är Indy-truckar, Quickieslager (tror de heter så) och vad hjulen heter har jag ingen aning om.
Det som det är mest slitage på är ju hjulen och lagren, men det är inte mycket, såvitt jag kan förstå. Tycker de rullar på ganska okej. Truckarna har inte en skråma men de väger ju en hel del, gamla som de är. De beter sig rätt konstigt när jag kliver av brädan om jag tränat ollies. Brädan ligger inte jämt på marken, utan man får trycka till lite så att truckarna ligger rätt.
Vad tycker ni som begriper er på sånt här att jag ska göra? Ska jag köpa truckar så ska de vara low (för det är väl bäst om man åker street och bara ska åka omkring och försöka sätta lite ollies och fliptricks, eller?) och så ska de såklart passa en 7.75-bräda (hatar när truckarna sticker ut för mycket under brädan). De får kosta max ~500 spänn och då vill jag inte att det ska vara något skräp
Hjul och lager får man väl nästan köpa tillsammans. Där är också gränsen ~500 spänn, och samma sak där, inget skräp
Mest sugen är jag nog på truckar, då jag tror de skulle dra ner vikten på brädan en del. Men vad vet jag, har ju inte pysslat med sånt här på 1000 år.
Vad säger ni, kära FB:are? Kan ni peka mig åt rätt håll?
Ursäkta det långa inlägget btw