Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-27, 00:48
Medlem
Jinxess avatar
hopp!

Jo, uppgraderade precis min dator med 2 gb ram och ett Radeon HD 4670. Lirar ganska många spel men vissa spel går inte.

Varenda gång jag kör Chronicles of riddick: Escape from Butcher Bay blir skärmen svart (no signal) och sen hänger sig datorn. Samma händer om jag spelar Dark sector. Jag är medveten om att Dark sector inte stöder mitt grafikkort men nu har även Half life 2: Episode one visat exakt samma problem. Tiden det tar för det att hända varierar alltid, ibland kan jag spela jättelänge ibland kan jag inte spela alls.

Så nu undrar jag ifall det är kompatibilitet eller om det är fel på min hårdvara för jag kan köra spel som: Call of duty 4, S.T.A.L.K.E.R, Bioshock, Dead Space och Mirror's edge utan problem. Iallafall hittills. Blev lite orolig nu eftersom jag igår körde HL2:Ep1 i tre timmar utan problem men idag strulade det efter 10 min.

Tackar för svar,
mvh David
Citera
2009-03-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
hopp!

Jo, uppgraderade precis min dator med 2 gb ram och ett Radeon HD 4670. Lirar ganska många spel men vissa spel går inte.

Varenda gång jag kör Chronicles of riddick: Escape from Butcher Bay blir skärmen svart (no signal) och sen hänger sig datorn. Samma händer om jag spelar Dark sector. Jag är medveten om att Dark sector inte stöder mitt grafikkort men nu har även Half life 2: Episode one visat exakt samma problem. Tiden det tar för det att hända varierar alltid, ibland kan jag spela jättelänge ibland kan jag inte spela alls.

Så nu undrar jag ifall det är kompatibilitet eller om det är fel på min hårdvara för jag kan köra spel som: Call of duty 4, S.T.A.L.K.E.R, Bioshock, Dead Space och Mirror's edge utan problem. Iallafall hittills. Blev lite orolig nu eftersom jag igår körde HL2:Ep1 i tre timmar utan problem men idag strulade det efter 10 min.

Tackar för svar,
mvh David

Kan behöva formateras om efter att ha stoppat in mer ram
Citera
2009-03-27, 00:53
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braindrain

Gjorde det. Så alla drivers var nya och fräscha när de installerades.

EDIT: Det var också nytt moderkort.
Senast redigerad av Jinxes 2009-03-27 kl. 00:55.
Citera
2009-03-27, 00:54
Medlem
Citat:

Låter rimligt, annars kanske det är drivrutinerna som behöver uppdateras?
Citera
2009-03-27, 00:54
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braindrain

Gjorde det. Alla drivers är nyinstallerade och fräscha. Det var också nytt moderkort. Det enda som var kvar var HDD och Nätagg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in