• 1
  • 2
2009-04-11, 21:43
Medlem
gidiups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuvanc
Jag lever största delen av mitt liv i mina fantasier, lyssnar på musik och skapar scenarion med vänner, händelser, historier..oftast råkar jag ut för svåra saker och spelar om dem eller så blir jag erkänd som något fantastiskt, blir sedd av lyckade människor. Har viss besatthet av kändisar och framstående personer i alla områden.

Flera timmar om dagen, e 26 o har nästan inte arbetat något, inte en enda högskolepoäng. Trot inte jag kommer ur detta, är så passiv och deprimerad i perioder, vågar inte prata om de här me terapeut då de oftast inte har den utbildningen att hantera sånt här. Haft det sen jag var tonåring.

Borde jag ta livet av mig?
Hmm för det första så sluta tänka i "ska jag ta livet av mig tankar"tänk på vilka du skadar om du verkligen skulle göra det Har själv en farsa som gorde det och han har på ett sätt skadat mig och min familj fast han var psyksjuk.Att du äns sitter här o skriver kan ju vara en bra sak då du inte verkar vara helt bortom räddning.Så tänk både 1 o 2 gånger innan du gör något dumt,du är ju bara 26 år det kan hända mycket om några år eller så.
Citera
2009-04-12, 15:03
Medlem
Bli Buddhist. Seriöst!
Citera
2009-04-20, 20:54
Medlem
Jag vet inte vad jag ska göra. Har drömt så mkt om fina yrken och så men är för gammal för att ens kunna börja. Det är så orättvist att jag fick den här depressionen så tidigt o ingen har orkat förbarma sig över mig, den har förstört mitt liv.
Citera
2009-04-21, 23:32
Bannlyst
hej
Jag känner som dig i bland med. Gymnasiet gick åt skogen för olika orsaker inte för jag var lat. Jag festade och inte förrän mitt tvångssyndrom jag haft länge och med de slog en depression på år 2006 och då efter mycket tvekande började jag käka antidepp och mitt liv började få ljus igen. Jag ströjobbade innan endast som telesäljare. Jag umgicks i fel umgänge drack men inget knark även om polare tog de. Men i dag går de upp och ner i deppiga perioder och i bland glada jag har pluggat sen 2007 på folkhögskola och nu komvux. Har läst mycket böcker om psykologi och om sjkänsla och tvång. Jag har pojkvän nu med de hjälper och den bästa mamma som bo nära. Jag vill säga att kbt terapi är bra de går jag på sen några år och du är inte gammal. Jag har åldersnoja är 30 he.
Citera
2009-04-24, 10:21
Medlem
Samma här. Kan även vara väldigt nostalgisk över barndomen och götta mig i gamla minnen för att sedan tänka "what the fuck happened?" (med livet alltså).
Ibland när jag cyklar förbi dagis tittar jag på ungarna som leker med avundsjuka. Regression kallas det visst, något jag ägnar mig mycket åt nu för tiden.
Citera
2009-04-26, 14:51
Medlem
Jag känner igen mig en del, fast det blev bättre med åren för mig. Ett, Broder Daniel spelade in en låt som hette Dream my days away. Två, verkligheten blir aldrig lika bra som drömmen.
Citera
2010-06-21, 00:30
Medlem
senapslamms avatar
Om du råkar ha talang för att skriva så kan du använda dina dagdrömmar och starka fantasier till att skapa en egen drömvärld på papper! På köpet kanske du tom blir författare. Vänd en nackdel till en fördel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in