2009-03-26, 21:02
Medlem
Jag slutade äta p-piller i slutet av förra året och jag har hört att det kan dröja ett tag innan mensen kommer, men jag fick mens exakt en månad efter jag slutat. Mensen efter det blev 11 dagar försenad.
Nu är det så här att jag skulle fått mens för lite mer än en vecka sedan så jag undrar hur lång tid det kan ta innan mensen blir regelbunden igen?

Hade aldrig oregelbunden mens innan jag började äta p-piller.
Citera
2009-03-27, 00:00
Medlem
Katarsiss avatar
Det är väldigt vanligt att mensen blir oregelbunden efter att man slutat med p-piller. Även om man innan p-pillren hade en klockren menscykel.

Det kan ta ända upp till något år innan den stabiliserar sig igen och sex månaders trassel är alls inte ovanligt.
Det är väldigt individuellt. Vissa är regelbundna med en gång.

Läskigt egentligen, att kvinnor stoppar i sig saker som kan påverka dom så mycket så lång tid efter att de slutar med det...
Citera
2009-03-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Det är väldigt vanligt att mensen blir oregelbunden efter att man slutat med p-piller. Även om man innan p-pillren hade en klockren menscykel.

Det kan ta ända upp till något år innan den stabiliserar sig igen och sex månaders trassel är alls inte ovanligt.
Det är väldigt individuellt. Vissa är regelbundna med en gång.

Läskigt egentligen, att kvinnor stoppar i sig saker som kan påverka dom så mycket så lång tid efter att de slutar med det...

Då är det bara att vänta alltså...

Informationen jag fick på ungdomsmottagningen innan jag började äta p-piller var väldigt dålig. När jag frågade vilka biverkningar man kunde få och hur länge de kunde märkas sa de bara att allt går över efter max 3 månader. Att jag blev nedstämd under hela tiden jag åt p-pillrena och helt plötsligt mådde mycket bättre när jag slutat berodde självklart på något helt annat som ingen kunde svara på.
Citera
2009-03-27, 21:27
Medlem
rosanalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptipp
Då är det bara att vänta alltså...

Informationen jag fick på ungdomsmottagningen innan jag började äta p-piller var väldigt dålig. När jag frågade vilka biverkningar man kunde få och hur länge de kunde märkas sa de bara att allt går över efter max 3 månader. Att jag blev nedstämd under hela tiden jag åt p-pillrena och helt plötsligt mådde mycket bättre när jag slutat berodde självklart på något helt annat som ingen kunde svara på.

Man kan må sämre och bli nedstämd då man käkar p-piller. Humöret kan skifta ordentligt, hormonerna som gör det. Dåliga läkare på mottagningen du var på =(
Citera
2009-03-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosanalle
Man kan må sämre och bli nedstämd då man käkar p-piller. Humöret kan skifta ordentligt, hormonerna som gör det. Dåliga läkare på mottagningen du var på =(

Jo, jag visste det innan, men när jag frågade sa de bara att det går över efter 3 månader, annars får man byta sort. Det gjorde jag också, men det gjorde inte saken bättre så till slut orkade jag inte proppa i mig massa hormoner längre. Ångrar verkligen inte att jag slutade, om man säger så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in