2009-11-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reine-Savusiemi
[/b]

Jaha du är Stalinist/nazist. Trodde inte "rörelsen" accepterade oliktänkande.
Tror det eller ej, men så är det faktiskt. Mer man kan säga om ICA där endast blind lydnad gentemot Mamon är godtagbar.
Citera
2009-11-04, 11:48
Medlem
Sotarmurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psike
Nån annan skrev i tråden att han får 5000poäng när han handlat för 5000kr, och det ger en rabattcheck om 50kr - det är 1%, inte 10%. Vilket du får hos de allra flesta. Statoil MC tror jag är ett. Amex ett annat.

Du kan få 10% rabatt på ett inköp eller helt enkelt 50 kronor. Så om du storhandlar så finns det en hel del slantar att spara!
Citera
2009-11-04, 22:39
Medlem
10% gäller väll bara på Konsum och inte Forum där det istället blir 5%, är ju oftast på Forum man storhandlar annars hjälper nog inte 10% rabatt så långt på Konsum då de är 20% dyrare..
Citera
2009-11-04, 23:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe
10% gäller väll bara på Konsum och inte Forum där det istället blir 5%, är ju oftast på Forum man storhandlar annars hjälper nog inte 10% rabatt så långt på Konsum då de är 20% dyrare..

Precis, jag använde en sån check i veckan faktiskt. På just Coop Forum där det då var 5% som gällde. Men Coop Konsum här kan jag inte handla på, de är så sjukt värdelösa. Butiken är ofräsch och de har inte halva utbudet jämfört med ICA som ligger nästan vägg i vägg. ICA är dyra här, men Konsum är inte direkt billigare trots att de är så mycket sämre och har mycket lägre ambitionsnivå. Coop Forum där jag handlar är bra dock, det är en fräsch butik och priserna är okej.
Citera
2013-05-27, 17:50
Medlem
Citat:
Återbäringen i fara när Coop sparar
http://www.expressen.se/nyheter/aterbaringen-i-fara-nar-coop-sparar/
Citera
2013-05-27, 21:32
Medlem
Redors avatar
Hur fan kan Frank Fiskers sitta drygt ett år på VD-posten och får 11mille i avgångsvederlag!???.
Om vi bortser från personal som säkerligen jobbat på coop i 20år och inte får en krona när dem sägs upp, så är det väl jävligt märkligt om nu KF ska spara pengar att man ger honom 11miljoner.
Citera
2013-05-27, 22:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Hur fan kan Frank Fiskers sitta drygt ett år på VD-posten och får 11mille i avgångsvederlag!???.
Om vi bortser från personal som säkerligen jobbat på coop i 20år och inte får en krona när dem sägs upp, så är det väl jävligt märkligt om nu KF ska spara pengar att man ger honom 11miljoner.
Tja han fick väl ett bra avtal när han tog jobbet, svårare än så är det inte.
Citera
2016-08-30, 23:08
Medlem
321js avatar
Något nytt från Konsum-Coop?
Citera
2016-08-31, 20:24
Medlem
321js avatar
Blir det konkurs snart?
Citera
2016-09-13, 14:48
Medlem
Redors avatar
Även om KF är äldre än vad ICA är, så är det alltid ICA som kommer på tal när man pratar om t.ex en affär eller om man frågar om det inte finns en ica häromkring osv osv..ja ni fattar, fan, t.om om man säger åt någon att ta en påse för någonting så är det "men ta en ica-påse".

Det är något med Konsum som inte tilltalar mig alls. Får inte alls samma "känsla" att gå in i en konsum som på en ica.

Där tror jag KF var för slappa, de hade säkert kunnat få en annan position om de vart lite aktiva i marknadsföring osv.
Citera
2016-09-13, 23:57
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Även om KF är äldre än vad ICA är, så är det alltid ICA som kommer på tal när man pratar om t.ex en affär eller om man frågar om det inte finns en ica häromkring osv osv..ja ni fattar, fan, t.om om man säger åt någon att ta en påse för någonting så är det "men ta en ica-påse".

Det är något med Konsum som inte tilltalar mig alls. Får inte alls samma "känsla" att gå in i en konsum som på en ica.

Där tror jag KF var för slappa, de hade säkert kunnat få en annan position om de vart lite aktiva i marknadsföring osv.
Kraftigt word på den!
Konsum är långt ifrån fräscht och man måste kolla datumet på allt man köper. Frukten ruttnar i hyllan, salladen kroknar och trasiga godispåsar tejpas ihop och hängs upp igen.
Helt otroligt att folk handlar där fortfarande. Detta fenomenet har hängt kvar i samma butik sedan jag gick i skolan och det är ett stort antal år sedan nu.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in