2009-03-26, 15:25
Medlem
Har precis bytt digitaltvleverantör från comhem till telia. Är jättenöjd hitills, bättre bild och flera funktioner.

Nu undrar jag om det finns någon lösning på att kunna se på detta i olika rum. Gärna olika kanaler förstås. Känns lite onödigt att skaffa trippla abonnemang så att säga.

Tack på förhand.
Citera
2009-03-26, 15:41
Medlem
De har tydligen tvilling-abonnemangoch extra abonnemang för en ganska billig pennig. Känns nog smidigast.

Tråden kan låsas om någon känner för det.
Citera
2009-03-26, 15:41
Medlem
flummbullens avatar
http://www.coolstuff.se/Future_DigitalTV-kortdelare
Citera
2009-03-26, 17:20
Medlem
Tack för hjälpen, men telia använder sig inte av kort utan en kod man loggar in med, och man kan, tydligen, inte logga in på två boxar samtidigt med samma kod.
Citera
2009-03-26, 18:37
Medlem
DennisOlofs avatar
Charlieee, har du via ADSL går det bara att köra med ett abonnemang. Har du via stadsnät kan man köra med två boxar (om jag inte minns fel).

Har man däremot fibernät i samfällighet eller BRF (där man själv äger nätet) kan man ha upp till 5st boxar per fastighet. Där finns det gruppanslutning och individuella anslutning, och då är individuella anslutning mest solidarisk då man får välja precis själv vad man vill ha.

Och kort finns inte, så kortdelning funkar inte, dessutom behövs inte det, man betalar bara för ETT abonnemang, därefter kan man ansluta flera IPTV boxar och betalar då endast krypteringsavgiften, så får man det utbud man abonnerar på till alla boxarna man har. Smidigt att slippa tvilling kort och annat som faktiskt kostar ganska mycket pengar.

Plus man kan administrera kanaler via "mina sidor" på Telias hemsida.
Citera
2009-03-28, 16:59
Medlem
[quote=DennisOlof]Charlieee, har du via ADSL går det bara att köra med ett abonnemang. Har du via stadsnät kan man köra med två boxar (om jag inte minns fel).

Det går jätte bra att köra med ett tvillingabonnemang om man använder ADSL, dock så tror jag gränsen är att man får bo 1500 meter från station.
Citera
2009-03-28, 21:32
Medlem
DennisOlofs avatar
niccke, det är kanske möjligt ? jag vet inte så noga om det där, men oavsett lösning är det endast fibernät (BRF eller samfällighet) där man kan köra med 3-5 boxar, i alla fall vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in