• 2
  • 3
2003-10-19, 15:49
Medlem
Polluxs avatar
Tonfisk på varma smörgåsar är en höjdare.
Citera
2003-10-19, 21:47
Medlem
Aziraphales avatar
imorse gjorde jag några mackor med mozzarella och basilika.. tyvärr hade jag inget kött, men det blev jättegott ändå
Citera
2003-10-19, 22:49
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
imorse gjorde jag några mackor med mozzarella och basilika.. tyvärr hade jag inget kött, men det blev jättegott ändå
när jag har mozarella på mina varma mackor bli brödet alltid bränt innan osten smält, varför nu detta?
tonfisk på varma mackor låter mkt äckligt, men smaken e som baken antar jag. och tonfisk OCH ost?
Citera
2003-10-19, 23:25
Medlem
Aziraphales avatar
brödet ska vara lite bränt, annars blir det inte rätt smak
antar att du gör mackorna i ugnen. själv gör jag mackorna i ett mackjärn (typ våffeljärn) så det blir genomvarmt innan brödet blir kolsvart..
Citera
2003-10-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Klassisk ā la Afonso:

Mycket sympatiskt recept, minus ananasen :-) Man kan med fördel byta ut den mot en paprikaring om man, som jag, avskyr sötma i mat.

Annars är min favorit Parisaren, även om den egentligen inte kvalificerar sig som varm smörgås:

Gör en köttbullssmet med dubbelt så mycket ägg. Hacka lämpliga mängder rödbetor och smörgåsgurka (släng i en näve kapris också, on du är pervers). Bred på formbröd. Stek på bägge sidorna, börja med lite högre värme på färssidan för att få färg.
Citera
2003-10-28, 17:35
Medlem
mackor

Här kommer ett recept,

Tag halften ketchup och hälften tomatpuré, blanda i svartpeppar, vitpeppar basilika, chilipulver samt salt, allt detta efter tycke och smak. Färsk basilika är ett plus.
Bred ut ett lager av detta på ett formbröd, lägg på en tunn skiva skinka och uppe på detta en skapligt stor klick av "philadelphia" ost med paprikasmak. på med ost och in i ugnen, alternativt på med en brödskiva ovan på detta o grilla i smörgåsgrillen. pensla brödet med smält smör innan grillning för en knaprig yta.
Man kan även gnida en vitlöksklyfta under brödet för att få vitlökssmak på brödet.
Citera
2003-11-02, 16:40
Medlem
rooys avatar
Satan va fint det var med Philadelphiaost på varma mackor, bra tips där!
Citera
2003-11-02, 20:55
Awaiting Email Confirmation
Senaps mackor

När jag hittar typ "dagen efter frallor" hemma eller annat bröd som blivit lite tråkigt så kör jag det i mikron med smör, ost, senap salt o peppar. Helt o.k
Citera
2003-11-04, 13:52
Medlem
divinitys avatar
alfonso du stavade fel.

organon stavas det D
Citera
2003-11-04, 14:21
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinity
alfonso du stavade fel.

organon stavas det D

Du med..

Ditt långsökta h-e, marsch tillbaka till ditt rätta forum
Citera
2007-11-22, 15:54
Medlem
w84funs avatar
Gammal tråd, men jag kan inte låta bli. Formfranska, sardiner i tomatsås, ost och knorr Aromat....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in