• 1
  • 2
2009-03-26, 00:31
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jodå, annars hade den låsts tidligare.

Diskussionsunderlagt var dock i klenaste laget och eftersom ingen av de som var aktiva i tråden ansåg det mödan värd att rapportera off topic förrän en ohemul mängd trams skrivits, så anser jag inte det mödan värt att rensa och skälla.

Motivera på vilket sätt du tycker t ex "Stora avslöjandetråden" har större diskussionsunderlag.
2009-03-26, 00:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
Motivera på vilket sätt du tycker t ex "Stora avslöjandetråden" har större diskussionsunderlag.

Nej, det tänker jag inte. Varje tråd bedöms på egna meriter.
2009-03-26, 00:57
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
https://www.flashback.org/showthread.php?t=836751
hade inte tillgång till den..
2009-03-26, 07:39
Medlem
micaeles avatar
Det var tråkigt att se, en tråd som gav mycket nöje. Kan inte vara lätt för en mod att bryta en sådan poppis tråd och därefter få stå sitt kast i ve-och-förbannelsetrådar.
Men varför välja låsning framför rensning? Hade tråden så lite värde och möjligheter att det var helt kört, trots att den låg i Laidback och innehållet höll sig därefter?
Citat:
Nej, det tänker jag inte. Varje tråd bedöms på egna meriter.
Varför inte? Någonting måste man kunna sätta i relation - och meriter för en speciell tråd som tillåts överleva finns det väl ingen anledning att dölja?
2009-03-26, 07:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det var tråkigt att se, en tråd som gav mycket nöje. Kan inte vara lätt för en mod att bryta en sådan poppis tråd och därefter få stå sitt kast i ve-och-förbannelsetrådar.
Men varför välja låsning framför rensning? Hade tråden så lite värde och möjligheter att det var helt kört, trots att den låg i Laidback och innehållet höll sig därefter?
Varför inte? Någonting måste man kunna sätta i relation - och meriter för en speciell tråd som tillåts överleva finns det väl ingen anledning att dölja?
Svaret på det jag har gjort fetstilt i ditt inlägg är redan postat
Citat:
...eftersom ingen av de som var aktiva i tråden ansåg det mödan värd att rapportera off topic förrän en ohemul mängd trams skrivits, så anser jag inte det mödan värt att rensa och skälla.
2009-03-26, 08:48
Moderator
skunkensunes avatar
Tramsig låsning. Rensa undan de sista OT-inläggen och ge eventuellt en varning till dessa. Denna tråd förtjänar absolut att få fortleva.
2009-03-26, 08:55
Medlem
Salorms avatar
Måste även jag slå ett slag för att låta den där tråden leva. Finns bra mycket värre trådar utan diskussionsunderlag som lever sitt egna lilla liv som https://www.flashback.org/showthrea...64272&page=986 t.ex?
2009-03-26, 09:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ok, jag ger tråden en chans till.
2009-03-26, 09:14
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ok, jag ger tråden en chans till.
Väl gjort, RB.
2009-03-26, 10:04
Medlem
antagonistens avatar
Jag är inte ute efter att dunka Ruskigbuss i ryggen eller försvara hans agerande, men jag vill ändå kommentera ärendet.
Det är otroligt tidskrävande och jobbigt att rensa långa trådar, och i vissa fall kan det vara bättre att helt enkelt bara låsa den gamla tråden och börja om från början.

Att rensa en tråd på 100 sidor tar minst två timmar, och jag tror inte direkt att någon av er skulle vilja spendera er fritid med att göra dylika saker.
Det finns en gräns för hur mycket man kan kräva av en oavlönad arbetsstyrka.
2009-03-26, 10:15
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Att rensa en tråd på 100 sidor tar minst två timmar, och jag tror inte direkt att någon av er skulle vilja spendera er fritid med att göra dylika saker.
Det finns en gräns för hur mycket man kan kräva av en oavlönad arbetsstyrka.
Med tanke på att det ingår i moderatorsuppdraget att hålla en tråd ren från OT, trams och regelbrott kan man tycka att man har negligerat sitt uppdrag ifall man låter en tråd fortgå till 100 sidor utan att rensa. Så därför torde det väl vara i sin riktighet att man i efterhand måste lägga ner tiden ifall man således har undvikit den under en lång period?
Huruvida det nu är detta som är anledningen till att just denna tråd flög ut i OT-land och låstes med hänvisning till trams är osagt ännu, eftersom bara RB (och impie) kan svara på detta.

Jag själv skulle inte ha några problem med att lägga ner timtal på att rensa trådar om det är vad som krävs för att livliga, intressanta och givande diskussioner skall kunna fortsätta, även om det bara handlar om ett telefonnöje i exempelvis Laidback. Som egen drivare av forum finner jag det nödvändigt och en tvingande del i uppdraget man har. Mao - gör man inte rensningen då och då under en tid får man ta sig tiden att sitta och rensa sida upp och sida ner, kanske med hjälp av en högst tillfällig låsning av tråden.
2009-03-26, 10:16
Medlem
El Zorros avatar
Då var detta löst.

Gör som det står i sticky nästa gång.

*låst*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto