Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Att rensa en tråd på 100 sidor tar minst två timmar, och jag tror inte direkt att någon av er skulle vilja spendera er fritid med att göra dylika saker.
Det finns en gräns för hur mycket man kan kräva av en oavlönad arbetsstyrka.
Med tanke på att det ingår i moderatorsuppdraget att hålla en tråd ren från OT, trams och regelbrott kan man tycka att man har negligerat sitt uppdrag ifall man låter en tråd fortgå till 100 sidor utan att rensa. Så därför torde det väl vara i sin riktighet att man i efterhand måste lägga ner tiden ifall man således har undvikit den under en lång period?
Huruvida det nu är detta som är anledningen till att just denna tråd flög ut i OT-land och låstes med hänvisning till trams är osagt ännu, eftersom bara RB (och impie) kan svara på detta.
Jag själv skulle inte ha några problem med att lägga ner timtal på att rensa trådar om det är vad som krävs för att livliga, intressanta och givande diskussioner skall kunna fortsätta, även om det bara handlar om ett telefonnöje i exempelvis Laidback. Som egen drivare av forum finner jag det nödvändigt och en tvingande del i uppdraget man har. Mao - gör man inte rensningen då och då under en tid får man ta sig tiden att sitta och rensa sida upp och sida ner, kanske med hjälp av en högst tillfällig låsning av tråden.