2009-03-25, 22:14
Medlem
ja som titlen lyder behöver jag hjälp, fast behöver hjälp med två saker.
1 behöver hjälp med att hitta något program eller i kanske inställning i bios som gör så att man kan ställa in tex att man vill att datorn stänger av sig om tex cpun kommer upp i 85c samma med gpun. är detta möjligt??
Har ett Asus p6t Deluxe V2 moderkort.

Fråga nummer 2.
Undrar jag nu också vilken temp är lagom för en corei7 och ett hd4870 x2 i IDE och load? har just nu IDE står det mellan 32-36c men på de olika kärnorna är det mellan 42 - 52 C och grafikkortet är mellan 48-62. är det för högt? hur gör jag för sänka det?
Ska jag köpa mera fläktar och sätta på datorn? har just nu 1 120mm fram 1 120mm bak o en på sidan. jag kan sätta dit 1 till 120mm på sidan och 2 120 på toppen. (jag har inte sätt vad jag får i load pga byggde ihop datorn idag.

jaja tacksamm för svar Mvh Azz0r!
Citera
2009-03-25, 22:21
Medlem
sommarlovs avatar
Alla processorer har ett eget skydd, tex tål min Pentium M hela 100 grader innan datorn slocknar!
Citera
2009-03-25, 22:21
Medlem
Mattias_Cs avatar
Hmm den första frågan har jag för mig man ska kunna ställa in i bios. Sen dina temps ser rätt ok ut... Är det vid load eller? För är det det så är det luuugnt. Prollar brukar man väl säga inte mer än 70 C och graffekort är ju helt beroende på modell men runt 80 C är ingen fara
Citera
2009-03-25, 22:30
Medlem
ok men vet inte var i bios man kan ställa in det men har de graderna i IDE eller alltså datorn har startat upp men jobbar inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in