2009-03-30, 01:38
Bannlyst
David "Tuppen" Fredrickson
Andreas "Pastorn" Karlson
Mattias "Rambo" Remstam
Citera
2009-03-30, 01:58
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Uffe "Robotcop" Samuelsson
Citera
2009-03-30, 03:37
Medlem
"Even Stephen" Valiquette
Citera
2009-03-30, 05:09
Medlem
Johan "Liket" Lindström
Citera
2009-03-30, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kamenzky
Johan "Liket" Lindström

haha just det, visste jag hade glömt någon, vet du vart det härstammar ifrån?

likaså vart kommer Myrans o Loppans namn ifrån?
Citera
2009-03-30, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
haha just det, visste jag hade glömt någon, vet du vart det härstammar ifrån?

Har för mig att någon i hans släkt var begravningsentreprenör, eller något i den stilen
Citera
2009-03-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Lars "Nubben" Andersson

Om den familjen kan jag berätta att pappan kallades "spiken". Möjligen kan han ha hetat Spik i efternamn, inte ovanligt i Leksandstrakten.
Nubbens son (håll i er)... kallas "pliggen", och just det, han är en känd kanotist som paddlade i landslaget för ett par år sedan. Vet inte om han är aktiv ännu.
Spiken, Nubben och Pliggen.... kommer någon ur nästa generation kallas för Nålen?
Citera
2009-03-31, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
David "Tuppen" Fredrickson
Andreas "Pastorn" Karlson
Mattias "Rambo" Remstam

Pastorn kallas han för att han är religös.

Det vore roligt om ni som vet något även förklarar bakgrunden till smeknamnen.

Hockeyspelaren "Surapelle" Petterson fick sitt namn för att han kom från bruksorten Surahammar t.ex.

"Loppan" grämer mig enormt. Han var en vän till mig och jag frågade aldrig varifrån smeknamnet kom. Nu har vi inte så mycket kontakt längre.

Ulf "Robocop" Samuelsson fick väl sitt namn i NHL för sin spelstil. Exakt vad som föranledde namnet ska jag inte säga men han var ganska hänsynslös under en tid.
Citera
2009-03-31, 07:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Pastorn kallas han för att han är religös.

Det vore roligt om ni som vet något även förklarar bakgrunden till smeknamnen.

Hockeyspelaren "Surapelle" Petterson fick sitt namn för att han kom från bruksorten Surahammar t.ex.

"Loppan" grämer mig enormt. Han var en vän till mig och jag frågade aldrig varifrån smeknamnet kom. Nu har vi inte så mycket kontakt längre.

Ulf "Robocop" Samuelsson fick väl sitt namn i NHL för sin spelstil. Exakt vad som föranledde namnet ska jag inte säga men han var ganska hänsynslös under en tid.

"Robocop" fick han väl av Don Cherry. Cherry menade att det var lätt
att spela som Ulf när man var täckt av skydd likt robocop.

Det är senare Svensk media som plockat upp namnet och struntat i
bakgrunden till namnet. Det var knappast menat i positiv anda.
Citera
2009-03-31, 10:58
Medlem
Klaemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Som en liten parentes kan nämnas att jag i mina krafts dagar gick
under namnet "Bulten" i mitt hockeylag. Någonting säger mig att det
inte berodde på mina känsliga handleder.....

Och jag kallas "Flippen", trots att jag är en av de bättre målvakterna när det gäller klubbhantering... Smekamnet kan dock ha en del att göra med mitt förnamn, vilket inte gör det lika roligt som om jag hade hetat Roger eller Kalle.

Fredrik Pettersson kallas fö. "Flugan" men varifrån det kommer vet jag inte. Har väl att göra med storleken och spelstilen.
Henrik "The King" Lundqvist är ju roligt för oss Frölundaiter, och det är väl inte så svårt att räkna ut vart det kommer ifrån.
P-J "Pebben" Axelsson är kanske inte 100% logiskt så det kvalar väl in på ett hörn antar jag...

Men jag ställer mig i skaran som tycker att det var bättre förr, fantasin har dalat smärtsamt mycket. "Foppa" Forsberg, "Sudden" Sundin, "Husse" Huselius, "Alfie" Alfedsson, "Lidas" Lidström... Listan kan göras lång.

Tittar vi på hjätelaget så ser det inget vidare ut där heller. Det är väl egentligen bara våran "Nubbe" som har ett "riktigt" smeknamn öht, till viss del även Joe DiPendable även om det inte är så vida spritt. "Mike" (Johansson), Fabbe, Norda och.... that's about it (bortsätt tidigare nämnda fluga då). Fan till och med FBK är ju bättre på det här
Citera
2009-03-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaemmy
Och jag kallas "Flippen", trots att jag är en av de bättre målvakterna när det gäller klubbhantering... Smekamnet kan dock ha en del att göra med mitt förnamn, vilket inte gör det lika roligt som om jag hade hetat Roger eller Kalle.

Fredrik Pettersson kallas fö. "Flugan" men varifrån det kommer vet jag inte. Har väl att göra med storleken och spelstilen.
Henrik "The King" Lundqvist är ju roligt för oss Frölundaiter, och det är väl inte så svårt att räkna ut vart det kommer ifrån.
P-J "Pebben" Axelsson är kanske inte 100% logiskt så det kvalar väl in på ett hörn antar jag...

Men jag ställer mig i skaran som tycker att det var bättre förr, fantasin har dalat smärtsamt mycket. "Foppa" Forsberg, "Sudden" Sundin, "Husse" Huselius, "Alfie" Alfedsson, "Lidas" Lidström... Listan kan göras lång.

Tittar vi på hjätelaget så ser det inget vidare ut där heller. Det är väl egentligen bara våran "Nubbe" som har ett "riktigt" smeknamn öht, till viss del även Joe DiPendable även om det inte är så vida spritt. "Mike" (Johansson), Fabbe, Norda och.... that's about it (bortsätt tidigare nämnda fluga då). Fan till och med FBK är ju bättre på det här

Vet inte om man kan tycka FBK´s smeknamn är bra då allihopa slutar på ett a.

Högga, Frögga, Norda, Ledda och allt vad dom kallar sig
Citera
2009-03-31, 22:38
Medlem
NICKE6000s avatar
Kristian Huselius - "Juice"

Måste vara coolaste iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto