2009-03-25, 22:00
Medlem
w0lffys avatar
Förlåt om det redan finns en tråd om det här, jag hittade ingen när jag sökte iaf. Here we go..

Varför har inte dagens hockeyspelare lika fyndiga smeknamn som förr i tiden, som inte ens hade nåt med deras namn att göra?
Exempel på dessa är
Anders "Masken" Carlsson
Stefan "Myran" Gustafsson
Stefan "Loppan" Hellkvist
Citera
2009-03-25, 22:23
Medlem
ett kadavers avatar
Lars "Nubben" Andersson
Citera
2009-03-25, 22:41
Medlem
loafmasters avatar
Det finns två smeknamn jag avskyr mer än allt på jorden för tillfället. "Bartie" och "Chabie". Undrar ifall killarna själva vet att dom kallas för detta?

Lubos "Bartie" Bartecko
Martin "Chabie" Chabada

Den gamle Brynässpelaren Mikael Enander kallades faktiskt för "Enna". Det hade nog gått hem i Göteborg. Annars är Thomas "Jangler" Johansson ett roligt smeknamn.

EDIT: Måste lägga till ett annat roligt jag hittade. Tommy "Strömming" Samuelsson.

EDIT2: Kenneth "Killer" Kennholt, Peter "Kessler" Eriksson och Per "Lycko-Per" Gustavsson spelade i HV71..
Senast redigerad av loafmaster 2009-03-25 kl. 22:46.
Citera
2009-03-25, 22:43
Medlem
soups avatar
Fredrik "damp" Petersson i årets upplaga av VF
Citera
2009-03-25, 22:48
Medlem
w0lffys avatar
Alla smeknamn ni nämner har ju nån koppling till deras riktiga namn..

Varför finns dessa "roliga" smeknamn inte idag?

Kolla på ett random svenskt hockeylag för typ 30-40 år sedan. Halva deras trupper var fyllda med konstiga smeknamn, exempel på det är Eilert Määtä som gick under smeknamnet "Garvis"
Citera
2009-03-25, 22:49
Medlem
SweTechs avatar
Färjestad är ju ganska bra på det där med kassa smeknamn..

Norda, Högga, Frögga, JayJay, Åsa, Magic Mike, Ragge, Totto, Classe, Basse, Sumo, Sammen, Perra, Åttan.. The list goes on and on...
Citera
2009-03-25, 22:51
Medlem
Mindfuckeds avatar
Tommy "Tjockis" Salo
Citera
2009-03-25, 22:51
Medlem
loafmasters avatar
Den gamle Malmö och Röglespelaren Roger Hansson kallades faktiskt för "Kent" och Mattias Timander kallades förr i tiden för "Alice".
Citera
2009-03-25, 22:52
Medlem
Partons avatar
Christoffer "Chuck" Norgren - Efter Chuck Norris både pga utseendet och för att han är så hård. Brukar också kallas "Chucky" efter karaktären i filmen Child's Play.

Erik "Proffesorn" Forssell - På grund av hans högskoleutbildning.

Erik "Aldrig mer" Andersson - Blev kallad så efter det att lagkamraterna hade snappat upp en av Björklövens ramsor riktade mot Erik.
Citera
2009-03-25, 23:34
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det finns två smeknamn jag avskyr mer än allt på jorden för tillfället. "Bartie" och "Chabie". Undrar ifall killarna själva vet att dom kallas för detta?

Lubos "Bartie" Bartecko
Martin "Chabie" Chabada

Så "Obie" och "Omie" är alltså bättre?
Citera
2009-03-25, 23:58
Medlem
Carl "ser du pucken" Söderberg.
Citera
2009-03-25, 23:58
Medlem
Så jävla roligt är det väl inte, men Ronnie Pettersson i Djurgården kallas för pancake.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in