2026-08-16, 19:04
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Ja det blir ju en del gissningar men vi i tråden har ju faktiskt ingen aning om lägenheten i Solna var obelånad, eller hur mycket Robertas andra fastigheter är belånade.
Stor mening med fortsatt gissande?

När den försäljningen var aktuell fanns det uppgifter om att den var obelånad (och ägdes av Vicente).
Att R köpte stugan i Odensala kontant var Anna mycket noga med att berätta. Så var skulle R annars fått 4,8 milj från?

inget lån redovisades i Vicentes bouppteckning så varken lgh på Gärdet eller lgh i Spanien var belånade.

Så jag tror att mina ”gissningar” är ganska nära sanningen trots allt.
Citera
2026-08-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det ska bli spännande när de sålt huset med förlust och tvingas flytta till något enklare och är utfattiga igen. Kommer Lundells att hålla dem bakom ryggen eller knuffa dem framför bussen? Denna gång förstår jag inte, ska de ha en möhippa till? De hade ju en i början av sommaren? Men då var i o f sig inte TV4 med. Så man kan säga att detta är en fejk-möhippa för att få material till programmet? Känner jag TV4 rätt kommer deltagarna få betala sina egna omkostnader. Det bir nog sista resan Anna har råd att göra på ett tag. Snart har hon inte ens råd att flyga till Spanien.
Hur menar du att ett hus med 1,2 i inteckningar ska bli en förlust? Om du ärver dina föräldrar och behöver ta en inteckning i huset på 1,2 för att renovera och sedan säljer för typ 1,3 då kan jag upplysa dig om att du tjänat 100k. När tycker du att hennes iq-befriade make säljer med förlust?
Citera
2026-08-16, 22:15
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagenlimpan
Nu ligger det lättklädda bilder på damen på Instagram 🫣
Citat:
Ursprungligen postat av friscodricka
o här kommer bilderna
https://postimg.cc/gallery/8S1JMYW

Lite kul att samma dag som Anna bjöd hem en skvallerjournalist till Robertos lya, började Anna och döttrarna plötsligt visa lättklädda bakdelar på IG

Trodde det var Annas egna idé, men kanske är Benjamin Andrée den genialiske mediecoachen, som ska guida familjen till toppen?
Citera
2026-08-16, 22:36
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Lite kul att samma dag som Anna bjöd hem en skvallerjournalist till Robertos lya, började Anna och döttrarna plötsligt visa lättklädda bakdelar på IG

Trodde det var Annas egna idé, men kanske är Benjamin Andrée den genialiske mediecoachen, som ska guida familjen till toppen?

OF toppen?
Citera
2026-08-17, 00:09
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
OF toppen?
Edit: Dåligt formulerat av mig. Kändisskap var det jag tänkte på
Känd för vad är nog inte så viktigt.
Med döttrarnas hjälp kanske OF-toppen är nåbar?
Svensktoppen känns svårare.
Senast redigerad av osnuten 2026-08-17 kl. 01:03.
Citera
2026-08-17, 00:15
Medlem
trottwells avatar
[quote=EmmeLee|95689350]
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Undrar vad hon äter för att bli så tjock borde fråga Bianca Ingrosso?

Fast hos Bianca snöar det och spyrs- så kan alla bli smala

Det är väldigt mycket kalorier i alkoholl och om man tänker efter hur galen Anna Book är KONSTANT I ALLT så kan hon inte vara nykter många minuter per dag.

Äspanja är ett bra land om man gillar alkohol, det är så varmt så man bara måste ha ett glas i handen hela tiden.
Citera
2026-08-17, 00:41
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Hur menar du att ett hus med 1,2 i inteckningar ska bli en förlust? Om du ärver dina föräldrar och behöver ta en inteckning i huset på 1,2 för att renovera och sedan säljer för typ 1,3 då kan jag upplysa dig om att du tjänat 100k. När tycker du att hennes iq-befriade make säljer med förlust?
Vet inte riktigt om jag hänger med i resonemanget. Säg att de köpte kåken för 4 millar och säljer den för 3,9. Då har de förlorat 100k.
En inteckning är ju ett lån med huset som pant. Så om de hade 1 miljon i inteckning så tar banken 1 mille av försäljningen. Då har de gått back 1,1 Mkr. Har de dessutom lagt en handpenning på 0.5 Mkr på radhuset de nu inte har råd med, så ryker ytterligare 0,5 Mkr från kontot. Det kanske blir så att de kommer på såååå många tårar och skratt som ryms i deras älskade Ankeborg att de väljer att bo kvar tills de dör, så får barnen ärva ruinerna sedan?
Citera
2026-08-17, 00:55
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Ska vi ta det här med ekonmin en gång till?!

-Roberto säljer lgh i Solna som är helt obelånad för 6,4 milj.

- Köper stugan i Odensala cash för 4,8 milj
(Ett pantbrev på 1,5 finns men ingen vet om eller i vilken grad det är utnyttjat).

- Pappa Vicente dör. Robertos arv är på ca 8 milj.
I det ingår två lågt värderade brf:er (en i Spanien och en på Gärdet)
Jag gissar att den på Artillerigatan såldes för över 5 milj och den i Spanien för några milj.

Dessutom har Robertos ”egen” lgh i Spanien sålts (även den obelånad) för några milj.

Så om jag räknat och gissat rätt har Roberto just nu (innan ev köp i Steninge) en förmögenhet på ca 10-12 milj.
Även om Snoppviftaren ljuger om i stort sett allt så tror jag faktiskt på honom när han säger att R köpt radhuset i Steninge cash.
Rent teoretiskt kan du faktiskt ha rätt. Men du glömde skatten. Ankeborg var billigare än Solna, så där "rök" ett par millar i skatt. Antagligen en del av förtjänsten från Gärdet också. Spanien vet jag inte hur det fungerar i. Men några millar borde han ha kontot. Eller har haft... Men så har vi detta med husförsäljningen Ankeborg... varför begär de ett sådant överpris och varför har de sådan panik att sälja mitt under semestern? Till och med erbjuda att hyra ut huset. Det luktar panik.
Sedan tror jag inte (med betoning på tror utifrån vad jag läst här tidigare) att den förra lägenheten i Spanien antingen var farfars (och inte Robertos) och/eller att det var en sån andelslägenhet. Så då tror jag man kan räkna bort den. Jag tror inte Roberto haft en egen lägenhet i Spanien. Men rätta mig gärna om det är fel.
Citera
2026-08-17, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
https://postimg.cc/gallery/y9dw7Nf

När du ändå läser här Anna så ta emot de stavningstips du får!
Bak stavas inte bihand 🙄
Så Anna ”tvingar” hennes 24-åriga dotter V, att ta bilder på när Anna ligger och putar med röven i en pool…

Mina döttrar (i samma ålder) hade f-n sagt upp bekantskapen med mig om jag ens frågade om en bild på min rumpa… Påklädd bakifrån. 😂
Citera
2026-08-17, 10:58
Medlem
TPLs avatar
Ny visning söndag 23 augusti 12:20 – 13:00. Priset som tidigare.
Hela 40 minuter visning... Är det inte samma dag Anna ska på bröllop?
Citera
2026-08-17, 11:55
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det stämmer. Men ägarna ska ju normalt inte vara med på visning ändå. Men normalt är väl de första två kanske tre visningarna. Sju visningar är fan onormalt. Nästa gång visar de väl huset själva? Hur länge kommer de orka? Jag menar, det finns väl en gräns för mäklaren också? Antingen kickar de ut Tookarna elller så får väl Tookarna byta mäkleri. Men de har kanske redan försökt och ingen annan vill?
Citera
2026-08-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Man är inte hemma när mäklaren har visning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in