2024-02-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Men kan man ens adoptera en 32 åring? Jag tror snarare att Tunnan och Lilltunnan har börjat smöra för Roberto för att han ska inkludera F i sitt testamente alt. ge henne en del av arvet redan nu.
Ja om det finns särskilda skäl utifrån relationen mellan dem. Att den som vill adoptera har haft en föräldraroll till den andre skulle kanske kunna vara sådant skäl, men jag vet inte. Hur gammal var F när A och R blev ett etablerat par?
Citera
2024-02-27, 20:50
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Ja om det finns särskilda skäl utifrån relationen mellan dem. Att den som vill adoptera har haft en föräldraroll till den andre skulle kanske kunna vara sådant skäl, men jag vet inte. Hur gammal var F när A och R blev ett etablerat par?
Tror hon var 6-7 nånting.
Citera
2024-02-27, 21:08
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Tror hon var 6-7 nånting.

Värt att komma ihåg att Mehmet verkar ha varit i stort sett ute ur bilden (och bor han inte i Turkiet numera?). Tror nog R har varit mer far till henne än hennes biologiska pappa.
Citera
2024-02-27, 21:18
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Värt att komma ihåg att Mehmet verkar ha varit i stort sett ute ur bilden (och bor han inte i Turkiet numera?). Tror nog R har varit mer far till henne än hennes biologiska pappa.

Men precis, försvann inte han ganska tidigt, när hon bara var några år?

Ser det inte som konstigt om F ser R som sin pappa, är ju han som varit det under alla år. Mehmet har väl aldrig haft någon speciellt stor roll (vad som visats utåt i alla fall) i hennes liv.

Men sen får vi ju komma ihåg att Anna minnsan inte alls dokumenterar allt de gör… som alla lov och jular som ska ha firats i Spanien, å 25 år med den där granfirman… som dök upp 1 år, å sen vart det plastgran igen…

Så Mehmet kanske visst haft jättestor och central roll i Fs liv… bara att Anna inte visat det
Senast redigerad av Molton99 2024-02-27 kl. 21:21.
Citera
2024-02-28, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Konstigt att hon inte nämnt hur mycket hon saknar och sörjer bästaste vännen och musikerkollegan Georg Riedel.
Hon har ju inte hunnit! Begravning för kära Arne tar sin tid att planera
Citera
2024-02-28, 10:43
Medlem
TPLs avatar
Varför måste allt dränkas i sås?
Och varför måste allt fotograferas på köksbänken tillsammans med allt krimskrams?
Mycket mat för en person som har en magsäck stor som en tennisboll...

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...lkPWQ4ZDAyYg==
Citera
2024-02-28, 10:46
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Och varför måste allt fotograferas på köksbänken tillsammans med allt krimskrams?

Alltid fult porslin dessutom!
Citera
2024-02-28, 10:54
Medlem
Vad gäller Mehmet så sov han mellan Anna och mamma- Marita(enligt någon gammal OKEJ- artikel?) så inte konstigt om han flydde. Men sen har väl Anna alltid känt sig SPANSK och det har som jag förstått varit mycket Spanien hit och Spanien dit, för att Anna ju enligt sig själv är spansk. Och sådan tur att hon då träffade en landsman i Roberto, för det är nog endast en äkta spanjor som kan förstå sig på spanjorskan, Anna Book?

Men Turkiet har hon aldrig hyllat eller åkt på semester till, när Felicia var barn för att lära ungen den turkiska kulturen. Utan jag tror att även Felicia hjärntvättats till att förstå att hon egentligen är spansk och inte turk.

Att jag tror att på 80-talet så var det inte så fint att vara turk men SPANJOR var tjusigt, för att inte tala om italienare.

Sen kan det väl vara så att Felicia bortförklarat sina kriminella gärningar med att hon inte haft någon pappa och nu vill Anna kanske att Felicia ska kureras genom att få uppleva att hon HAR en pappa i Roberto. Däremot så vet jag inte alls vart Mehmet försvann eller om Felicia även har syskon via honom?

Sen vad sonen kan skylla sin kriminalitet på vet jag inte? Han kan åtminstone inte skylla på bristen på pappa... Skriver Anna något alls om sonen längre, eller är han inte längre hennes son?
Citera
2024-02-28, 11:24
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Vad gäller Mehmet så sov han mellan Anna och mamma- Marita(enligt någon gammal OKEJ- artikel?) så inte konstigt om han flydde. Men sen har väl Anna alltid känt sig SPANSK och det har som jag förstått varit mycket Spanien hit och Spanien dit, för att Anna ju enligt sig själv är spansk. Och sådan tur att hon då träffade en landsman i Roberto, för det är nog endast en äkta spanjor som kan förstå sig på spanjorskan, Anna Book?

Men Turkiet har hon aldrig hyllat eller åkt på semester till, när Felicia var barn för att lära ungen den turkiska kulturen. Utan jag tror att även Felicia hjärntvättats till att förstå att hon egentligen är spansk och inte turk.

Att jag tror att på 80-talet så var det inte så fint att vara turk men SPANJOR var tjusigt, för att inte tala om italienare.

Sen kan det väl vara så att Felicia bortförklarat sina kriminella gärningar med att hon inte haft någon pappa och nu vill Anna kanske att Felicia ska kureras genom att få uppleva att hon HAR en pappa i Roberto. Däremot så vet jag inte alls vart Mehmet försvann eller om Felicia även har syskon via honom?

Sen vad sonen kan skylla sin kriminalitet på vet jag inte? Han kan åtminstone inte skylla på bristen på pappa... Skriver Anna något alls om sonen längre, eller är han inte längre hennes son?
Anna och Roberto var i Turkiet förra året. Antalya ellerSide.
Eventuellt för nån operation eftersom hon inte badade alls, bara Roberto som lekte i poolen med dom andra gubbarna... Anna påstod att dom reser till andra ställen, inte bara till Spanien... 🤭
Citera
2024-02-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Undrar varför Anna lagt laxen på en disktrasa?
Citera
2024-02-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Undrar varför Anna lagt laxen på en disktrasa?

Hon har nu (?) lagt upp en ny bild på en mindre portion #annaläserintepåFB
🤣🤣🤣
Citera
2024-02-28, 21:50
Avstängd
Rimberts avatar
Det är alltid gott med lite mat är väl Annas ledord i livet.
Men att presentera mat på ett aptitligt sätt tillhör väl inte någon av hennes starkaste sidor.
Hennes mat ser väl mest ut som uppkräkta spyor på en tallrik, det är sedan gammalt.
Tror att hennes dröm om en kokbok bara blir en dröm...
Senast redigerad av Rimbert 2024-02-28 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in