• 1
  • 2
2009-03-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Okej, det låter lite bra iaf. Undra om någon här vet om man kan styra ljudet till ett andra ljudkort i spotify? Kanske ska ställa den frågan någon annanstans iofs.

I de flesta seriösa ljuduppspelningsprogram så finns det möjligheter att välja vart ljudet ska gå ut. Själv så kör jag men usb-hörlurar och högtalare kopplat till ljudkortet och där kan jag styra ljudet från spel/program till hörlurarna som står som default under ljudinställningar på kontrollpanelen men samtidigt spela musik genom högtalarna från Windows mediaplayer.

Det är en inställningsfråga och de enklaste sättet är helt enkelt att prova köp ngt halvsunkit ljudkort för 200 spänn och ställ de som default i windows då bör barbiespelets ljud spelas upp där och sen ställer du det andra ljudkortet som default i spotify. Du skulle ju kunna titta efter den inställningen i spotify först men det är mer spännande att leva farligt
Citera
2009-03-25, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanpuchi
I de flesta seriösa ljuduppspelningsprogram så finns det möjligheter att välja vart ljudet ska gå ut. Själv så kör jag men usb-hörlurar och högtalare kopplat till ljudkortet och där kan jag styra ljudet från spel/program till hörlurarna som står som default under ljudinställningar på kontrollpanelen men samtidigt spela musik genom högtalarna från Windows mediaplayer.

Det är en inställningsfråga och de enklaste sättet är helt enkelt att prova köp ngt halvsunkit ljudkort för 200 spänn och ställ de som default i windows då bör barbiespelets ljud spelas upp där och sen ställer du det andra ljudkortet som default i spotify. Du skulle ju kunna titta efter den inställningen i spotify först men det är mer spännande att leva farligt

Okej, tackar för detta. Har du USB-hörlurar till ljudkortet, alltså, har du en usbkontakt på ljudkortet? hehe Och samtidigt ha extra utgångar från samma ljudkort till (andra) högtalare? Det låter avancerat. Jag kan inget direkt om ljudkort. Men om har så som du så kan man styra det från ljud/kontrollpanelen om jag har fattat det rätt?

Såg nyss att det INTE finns någon sådan inställning i Spotify. Är det klippt då eller med mitt "projekt"?

Läs här:
http://getsatisfaction.com/spotify/t...widget_spotify
Citera
2009-03-25, 13:40
Medlem
Det beror lite på, kan finnas någon form utav config-fil som berättar för Spotify att den ska skicka musiken till windows default men det är inte säkert. Skulle vilja ta reda på om det är genomförbart men tyvärr så har jag inte spotify, väntar på en invite

Skicka en kanske ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in