2009-11-17, 16:41
Medlem
Håller med dig fullständigt trådskapare! Har aldrig tyckt om musiken heller. Men tyvärr är det inte riktigt PK att inte ÄLSKA honom.....
Citera
2009-11-17, 17:07
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Anledningen till att deras senaste platta fick ljummet mottagande av de svenska sk. musikjournalister som vanligtvis knullar Kent är att de inte kan ta till sig nyskapande rock/pop när den väl hoppar upp framför dem.

Vad har du för ursäkt? Jag tror nog att du kan komma med något bättre!
Blah. Smaken är som baken och vem bryr sig om vad musikjournalister tycker? Vi som inte tycker om U2 har samma rätt att hata dem, som du har att älska/gilla dem. Ifall du skulle orka läsa hela tråden har vi gång på gång pekat på att U2 är hycklare (framförallt Bono) och därför hävdar vi att de tjänar pengar på sin skitmusik, som dessutom är full utav hyckleri.

Musiken är inte så viktig för mig, då jag mer tycker att Bono är en hycklare. Och en högst tvivelaktig person.
Citera
2009-11-17, 17:15
Medlem
deLuzes avatar
Jag vet inte om detta har skrivits innan men här är iallafall en ganska rolig recension för alla oss U2/Bono-hatare

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=11worst
Citera
2009-11-17, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Jag vet inte om detta har skrivits innan men här är iallafall en ganska rolig recension för alla oss U2/Bono-hatare

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=11worst

haha!
Citera
2009-11-17, 17:33
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tondöva jantelagsclowner.
Det där var nog det dummaste du kunde ha sagt på fb:s musikforum.
Citera
2009-11-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozembe
Hur kommer det sig att U2 har kunnat bli så otroligt stora? Jag måste medge att jag knappast lyssnat mkt på dem, eller vet särskilt mkt om dem, men tyvärr spelas de på radio oavbrutet, var man än befinner sig. Nu är frågan, är jag ensam om att hata dem? Musiken är för mig usel, det mesta låter likadant, alltid samma smöriga bög-macho stuk där de försöker få ur sig så mkt känslor de bara kan på så lite tid som möjligt.
Sen har vi ju deras frontfigur. BONO.
Han är en av mina värsta hatobjekt. Han är verkligen PK, han är överallt, kämpar mot allt det onda i världen, och ändå hatar jag honom. Är det kanske för hans smöriga attityd? Hur han genom sitt perfekta äckelsätt påminner mig om hur ofullständig jag är. Eller att han liksom bara verkar perfekt utåt. Men egentligen badar i pengar, bor aslyxigt o säkert som fan inte sopsorterar. Är faktiskt benägen att hålla med Southpark här, Bono är världens största bajskorv.
Min fråga. ÄR jag ensam om att hata ett av millenniets ''största'' band? Eller finns det någon mer där ute?

Åt helvete med Bono och hans vidriga solglasögon
Citera
2009-11-17, 18:49
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Haha, jag älskar hur de inbitna U2-fansen försöker övertyga oss "haters" om att musiken de gör är bra genom att länka en massa Youtube-klipp.

Gillar man inte U2s sound, så kommer man med största sannolikhet inte heller att gilla musiken i länkarna, och om man mot förmodan skulle gilla en av låtarna som länkas, så gillar man ändå inte U2, man gillar en låt med U2, och det är inte samma sak.

Jag har kollat igenom de senaste länkarna. Nej, jag gillar fortfarande inte U2, de är fortfarande tråkiga. De säger mig absolut ingenting, och det är min åsikt. Jag gillar annan musik, musik som talar till mig, når mig på djupet. Talar U2 till dig, well... fine! Men de kommer aldrig att tala till mig.

Sedan det här med avundsjukesnacket... Seriöst, lägg ner. Det är nog det allra töntigaste argumentet man kan ta upp i en diskussion.

Detta blir mitt sista inlägg i denna tråd, jag förstår inte ens varför jag har skrivit i den, för när jag tänker efter så är den otroligt löjlig och borde slängas i Papperskorgen.
Citera
2009-11-17, 19:14
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Blah. Smaken är som baken och vem bryr sig om vad musikjournalister tycker? Vi som inte tycker om U2 har samma rätt att hata dem, som du har att älska/gilla dem. Ifall du skulle orka läsa hela tråden har vi gång på gång pekat på att U2 är hycklare (framförallt Bono) och därför hävdar vi att de tjänar pengar på sin skitmusik, som dessutom är full utav hyckleri.

Musiken är inte så viktig för mig, då jag mer tycker att Bono är en hycklare. Och en högst tvivelaktig person.

Ifall du skulle orka läsa tråden skulle du se att jag kommenterat i den här tråden ett par gånger innan du ens registerade dig.

Självklart får alla tycka vad dem vill. Jag tycker iaf fortfarande att det inte kommit fram några hållbara argument för Bonos s.k. hyckleri, det är min åsikt

postar en rolig länk för er Bono-hatare igen: http://www.crystalair.com/content.php?id=G0200903005
Citera
2009-11-17, 20:27
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Självklart får alla tycka vad dem vill. Jag tycker iaf fortfarande att det inte kommit fram några hållbara argument för Bonos s.k. hyckleri, det är min åsikt
Skatteplanering, företag utomlands, slipper skatt, är inte det hyckleri nog?

Läs detta förträffliga inlägg, så som jag säger till alla som inte tycker att Bono är en hycklare...

Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Bono är en äcklig hycklare, och jag hatar honom.

Han försöker göra sig ett namn som rockstjärnan som utrotar fattigdom, skriver låtar med texter som:från "Crumbs of the Table", som handlar om att USA - och USAs affärsmän - är giriga för att de vill tjäna pengar, och att småsmulor från USAs bord skulle kunna stoppa hungern i Afrika.

Samtidigt som han alltså kritiserar andra för att vara giriga och penningkåta - personer som tjänar bråkdelar av vad Bono tjänar - så har han startat ett bolag som kommer att fördubbla hans förmögenhet från £400 miljoner till £800 miljoner inom ett årtionde, han har en hel flotta av lyxbilar, lägenheter och hus över hela världen och ser inget fel i att spendera tiotusentals kronor på en flaska vin, och flyttar sitt bolag till ett lågskatteland.

Would you deny for others
What you demand for yourself?

Just det.

Den här länken förtjänar att postas igen: http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=11worst
Citera
2009-11-17, 20:50
Medlem
Villons avatar
Jag sällar mig till dem som aldrig fattat grejen med U2. Inte så att jag kokar av vrede varje gång jag hör dem eller verkar ha den den hang-up på Bono som många verkar ha, men jag upplever helt enkelt deras sound som så in i helvete platt och intetsägande. Ingen dynamik liksom.

En sak jag noterat är att deras låtar i många fall är bättre än själva bandet, så till vida att de ofta gör sig ganska bra framförda på akustisk gitarr på en pub eller motsvarande. Det är helt enkelt deras jävla sound som gör att deras låtar bara rinner av mig.
Citera
2009-11-17, 21:44
Medlem
NollottAs avatar
Jag hatar gruppen, trots att det dom gör är bra, massa miljö-shiieet. Deras låtar tycker jag är jävligt bra. Iallafall, ibland. Typ magnificent är rätt okej.
Annars har jag inte varit så stort U2 fan.
Citera
2009-11-20, 18:55
Bannlyst
Det äckliga med "Bono" är just att han kallas Bono = Jag är god på latin.
Översätter man det till engelska blir det I'm good och leker man med bokstäverna blir det I'm God. Killen har rätt stort ego.

Förövrigt så lyssnar jag inte på hans äckliga band eller ser på löjliga live aid-galor där de framställer tredje världen som offer som måste tas om hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in