Tjenare alla glada på FB. Jag har haft problem med min dator ett tag och beslöt mig för att jag skulle installera Ubuntu på den men först var jag tvungen att installera om eller formatera hårddisken, sagt och gjort. Jag formaterade hårddisken och använde min väns piratkopierade XP-skiva.
Installationen gick bra till en början... Efter ett tag fick jag valmöjligheten att göra nya konton med inloggningsuppgifter eftersom tanken var att installera Ubuntu så sket jag i det i hopp om att jag direkt skulle komma in i windows. Jag hoppade alltså över steget och datorn startades givetvis om som den skulle, när datorn hade startats om kom jag konstigt nog till inloggningssidan där det bara finns ett konto nämnligen Administratör, jag använde uteslutningsmetoden och körde på simpla lösenord såsom 0000 admin och 1234

... Inget funkade, konstigt tänkte jag. Jaja jag har en ide jag installerar om allt igen men denna gången fick jag inte välja om jag ville skapa konton, när jag håller inne F8 och väljer starta datorn i felsäkert läge så kommer jag återigen till inloggnings uppgifter. Snälla, snälla snälla FB hjälp mig....
MVH
PS om det finns en samlingstråd, eller om det är dålig rubriksättning eller om det tillochmed redan finns liknande trådar så godtar jag en varning.