• 2
  • 3
2009-03-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Vad spelar det för roll? Egentligen? Snart är du död och inte en fan kommer sakna dig, för att citera Arne Anka. Så varför hetsa upp sig över vad som kommer hända med svenskarna?

Har du hört talas om barn och efterlevande? Eller man kanske lika gärna kan skjuta dem själv, för det spelar ju ändå ingen roll vad som händer med dem efter att man själv är död? Typiskt idiotiskt kosmopolitsnack att man skall "leva livet" och inte bry sig om vad som händer med ens avkomma, folk och ras i framtiden.
Citera
2009-03-26, 10:13
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Har du hört talas om barn och efterlevande? Eller man kanske lika gärna kan skjuta dem själv, för det spelar ju ändå ingen roll vad som händer med dem efter att man själv är död? Typiskt idiotiskt kosmopolitsnack att man skall "leva livet" och inte bry sig om vad som händer med ens avkomma, folk och ras i framtiden.
Vad jag menar är att det spelar ingen roll vad DU gör. Det som händer svenskarna kommer hända svenskarna ändå. Svenskarna kanske dör ut om 200 år, av helt andra skäl än invandringen, och då är dina små ansträngningar bortkastade. Lev livet och var glad istället för att oroa dig för ras och nation. Om svenskarna är ämnade att överleva så gör de det, annars inte.
Citera
2009-03-26, 10:53
Medlem
Carpe Diems avatar
PI -> Filosofi
/mod.
Citera
2009-03-26, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Jag har slutat följa nyheterna nu också trots dagligt intag både morgon och kväll. Jag funderar på att inte rösta då jag inte har något större förtroende för någon utav dom sittande partierna.
att läsa nyheter kan vara bra tidsfördriv. det är väl därför folk läser det, för att dom tycker att det är intressant, inte för att det finns något viktigt att veta i nyheterna.

men jag brukar inte heller läsa nyheterna eller rösta på något. det är ganska meningslöst att rösta... en röst gör ingen skillnad.

Citat:
Du tror väl inte att du själv på något sätt kan förändra världen, eller är du verkligen så naiv?
om alla skulle lägga sin tid på att försöka förändra sig själv istället för världen, så skulle världen förändras.
Citera
2009-03-26, 14:04
Medlem
mrdominiks avatar
Ja tycker man inte ska tänka alls på världens problem om man nu inte vill gå med i rädda barnen eller liknande, men annars så tycker jag man kan lägga tiden på en sak man faktiskt kan påverka: sig själv.

Jag tror att när man ändrar på sig själv är det bästa sättet att påverka andra, det blir två flugor i en smäll (du slipper bry dig om andra, samtidigt som du påverkar dom positivt)
Senast redigerad av mrdominik 2009-03-26 kl. 14:07.
Citera
2009-03-26, 15:50
Medlem
Adversariuss avatar
Vem är det som tvingar dig att bry dig om världsfrågor? Du har ingen skyldighet att ta ställning till någonting. Isolera dig från drägget som större delen av mänskligheten utgör och fokusera på de personer och saker som du finner givande, det är vad alla vi som tvingats inse mänsklighetens natur gör. Men försök inte skyla dig från misären, den kommer ikapp dig förr eller senare. Erkänn den som människans kärna, adaptera en negativ inställning till mänskligheten, och fokusera sedan på de positiva, givande och stimulerande saker du kan finna och uppleva i ditt dagliga liv. Man kan må kanonbra och ändå i grund och botten se sig själv och andra som del av ett beklämmande kretslopp, beståndsdelar i ett destruktivt virus. Har man låga tankar om mänskligheten slipper man obehagliga överraskningar när man gång på gång får bevisat för sig hur lågt vi kan sjunka. Verkligheten är kall, ensam, mörk, hård och meningslös, och om man slutar lura sig själv så kan man ägna all sin tankekraft åt det positiva som faktiskt finns. Min signatur sammanfattar det hela ganska bra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in