Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-24, 17:46
Medlem
Har på det sistonde börjat få lite problem med datorn och vänder mig nu hit.

Jag laddade ner Flexcrypt som enkelt skall kryptera filer, mest för att det är roligt, och har nu börjat märka lite konstiga saker. Processen TProxy.exe, som varje gång körs när datorn startas upp, tar upp runt 50% av CPU´n när internet används, varför? Helt omöjligt att tex spela då det laggar för mycket. Körde nyss en hijackthis logg och såg att filen kommer från programmet flexcrypt. Någon som vet varför det programmet stjäl så mycket CPU kraft?
En till intressant sak är att om jag loggar in på MSN samtidigt som programmet är igång, visas max en tredjedel utav min ordinarie lista?

Problem numbero dos.
Helt utan förvarning dör mitt internet/nätverk konstant. Ikonen "En nätverkskabel är inte ansluten" dyker upp vilket har till följd att internet/nätverket dör i ett par sekunder tills "Du är nu ansluten...." dyker upp igen. Trodde först det var något jag installerat som gjorde detta, men dödat varje process som går, kört ett flertal virusprogram och avbockat massvis av onödiga program i msconfig. Är dock osäker på om detta är ett mjuk eller hårdvarufel?

Blev lite text, men hoppas någon tar sig tid att läsa . Postar även min hijackthislog.

EDIT;

Tog mig en kik i routerloggen och hittade något skumt. Varje gång som internetet "dör", står det "Firewall session time out, sent TCP RST: TCP", och är nästan alltid till detta ip 88.90.97.218 med random port. Det ipt går till Norge. Googlade snabbt på ipt, men hittade inget?
Senast redigerad av ShazaM 2009-03-24 kl. 17:59.
Citera
2009-03-27, 12:46
Medlem
Bumpar lite med ny info..

Förhoppningsvis löst problemet med TProxy.exe.

MEN, skiten med att internet dör hela tiden är grymt irriterande.. Har ett Zyxel 660-hw router förövrigt.. När jag kollar i loggarna efter mitt internet/nätverk precis dött, står det samma varje gång "Firewall session time out, sent TCP RST: TCP".. Denna gång till nytt ip. Efter jag googlade lite på ip´t kom jag fram till att det har något att göra med TOR/vivadelia osv.. Vad fan kan vara fel på detta?

Kan jag på något lätt sätt blockera ipn i min router? Försökt lägga till dom som icke-trusted, men verkar funka sådär.

Tips?
Citera
2009-03-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShazaM
Bumpar lite med ny info..

Förhoppningsvis löst problemet med TProxy.exe.

MEN, skiten med att internet dör hela tiden är grymt irriterande.. Har ett Zyxel 660-hw router förövrigt.. När jag kollar i loggarna efter mitt internet/nätverk precis dött, står det samma varje gång "Firewall session time out, sent TCP RST: TCP".. Denna gång till nytt ip. Efter jag googlade lite på ip´t kom jag fram till att det har något att göra med TOR/vivadelia osv.. Vad fan kan vara fel på detta?

Kan jag på något lätt sätt blockera ipn i min router? Försökt lägga till dom som icke-trusted, men verkar funka sådär.

Tips?

Edit; Har även tagit bort tor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in