Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jag stör mig mest på hur homosexuella är som personer. Homosexuella män är inga större problem; det är lite jobbigt att "flaming" homosexuella anses ha högt underhållningsvärde och därmed figurerar mycket i media, men detta är medias fel, inte homosexuellas.
Däremot förstår jag inte varför homosexuella har en sådan tendens att dras till religion, främst kristendom. Kristendom är rätt homofobisk, vill inte tillåta samkönade äktenskap och anser homosexuella aktiviteter vara en synd etc. Ändå verkar alla homosexuella vara extremt kristna och prata om gud och kärlek etc. hela tiden. Jonas Gardell är ett lysande exempel på detta. Borde inte homosexuella bli extremt religionsfientliga på grund av religioners generellt sett väldigt negativa syn på homosexuella? Sedan verkar homosexuella generellt sett tycka att kungahuset är en fantastiskt rolig institution som bör bevaras, vilket gör mig fientlig på ett politiskt plan.
Nu kan jag naturligtvis bara tala för mina egna erfarenheter och åsikter, men jag, som är bög, är både agnostiker och republikan, och jag har faktiskt inte träffat många religiösa homosexuella alls. Uppenbarligen varierar det i och med att du och jag har så olika uppfattningar, men jag skulle absolut inte vilja skriva under på att homosexuella har en tendens att dras till religion. Angående monarkin har jag ingen uppfattning, det är inget vanligt samtalsämne när jag pratar med folk, oavsett läggning. Dock är jag som sagt republikan.