2010-02-14, 14:31
Medlem
Landsknechts avatar
Homosexualitet blir dåligt när det finns bögjävlar som ska skylta ut sin sexualitet obscent i bl.a. Gaypride, gifta sig i kyrkan för att jävlas och vara PK och adoptera barn och göra dem till små töntar. Bögar som håller käft om sin sexualitet utan ett ständigt behov att framföra den med jämna mellanrum, och som inte vill förstöra barn genom att göra dem "toleranta", har jag däremot inga problem med.
Citera
2010-02-14, 14:33
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Jag skulle gärnma vilja se dina källor på det där. Jag har hört om _en_ artikel där det talas om att det skulle vara en fördel för flocken om inte alla skaffade barn, men det var nog mer en presentation av en hypotes än en "upptäckt" eftersom det är svårt att bevisa att det skulle vara så.

Cool avatar för övrigt.
Ja, det är endast hypoteser men likaså är teorierna om att homosexualitet skulle vara en defekt eller sjukdom.
Citera
2010-02-14, 14:35
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Homosexualitet motverkar ju naturens gång genom att de inte reproducerar sig själva utan dör ut. Meningen med livet är att ha samlag för att reproducera sina gener vidare och det kan inte homosexuella göra vilket visar på att det är en defekt. Eller så är homosexualitet evolutionens sätt att se till så att defekter dör ut.
Jag kan förstå att man tänker som du gör om man inte är speciellt insatt, då känns ju det svaret rätt så uppenbart att homosexuella hjälper inte till att föra generna vidare. Men homosexualitetens syfte är mycket det i att inte konkurrera med andra hanar. Mer specifikt med sina äldre bröder.

Logistic regression analysis showed that homosexuality was positively correlated with the proband's number of older brothers but not with older sisters, younger brothers, younger sisters, or parental age at the time of the proband's birth. Each additional older brother increased the odds of homosexuality by 33%.

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/abstract/153/1/27

In an analysis of 905 men and their siblings, Canadian psychologist Anthony Bogaert found no evidence that social interactions among family members played a role in determining whether a man was gay or straight. The only significant factor was the number of times a mother had previously given birth to boys. ...

Each older brother increased the chances by 33%.

http://borngay.procon.org/viewadditionalresource.asp?resourceID=000057

LÄS OCKSÅ VIDARE HÄR
http://www.msnbc.msn.com/id/13555604/

Förstår ni nu det biologiska syftet av homosexualitet?
Citera
2010-02-14, 15:11
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Ja, det är endast hypoteser men likaså är teorierna om att homosexualitet skulle vara en defekt eller sjukdom.

Det minskar ju chanserna att få levnadskraftiga barn, och gör den homosexuelle till en social minoritet, så det skulle väl kunna defineras som defekt/sjukdom på det viset.
Citera
2010-02-14, 15:14
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Det minskar ju chanserna att få levnadskraftiga barn, och gör den homosexuelle till en social minoritet, så det skulle väl kunna defineras som defekt/sjukdom på det viset.
Varför skulle en homosexuell person ha mindre levnadskraftiga barn än en heterosexuell?
Citera
2010-02-14, 15:23
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Men homosexualitetens syfte är mycket det i att inte konkurrera med andra hanar. Mer specifikt med sina äldre bröder.

Men är det inte meningen att hanarna ska konkurrera med varandra?

Och var kommer flatorna in i bilden?

Jag vet att det blir hopplöst att skriva så hela tiden, men med "syfte" antar jag att du menar "egenskap som ökar chansen att sprida sina gener", för naturen har ju inget syfte med egenskaper, de bara finns där för att de med de egenskaperna förökat sig mycket.
Citera
2010-02-14, 15:26
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Varför skulle en homosexuell person ha mindre levnadskraftiga barn än en heterosexuell?

Förlåt, färre ska det vara. Homosecuella får rimligtvis färre barn är heterosexuella, men om de får barn är väl dessa barn lika levnadskraftiga.
Citera
2010-02-14, 15:45
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Jag skulle nog säga att det är evolution som gav upphov till homosexualitet, och modern forskning inom området stödjer inte påståendet att det är en defekt eller sjukdom. Du verkar vara fast i 1800-talets kristendomsimperium om vad som är rätt och fel.

Men du får gärna komma med trovärdig referens eller källa, eller egen utvecklad teori om varför det är så som du säger. Vore intressant att höra. För att jag antar att du är insatt och har kunskap annars skulle du inte vara så jävla dum att du ens uttalar dig om något som du inte vet ett skit om.

Ja, men det är bara hypoteser från (politiskt korrekta?) forskare. Det finns många (märkliga) mänskliga karaktärsdrag/egenskaper som har överlevt evolutionen. Trots det intressant, men inte relevant.

Citat:
Jag kan förstå att man tänker som du gör om man inte är speciellt insatt, då känns ju det svaret rätt så uppenbart att homosexuella hjälper inte till att föra generna vidare. Men homosexualitetens syfte är mycket det i att inte konkurrera med andra hanar. Mer specifikt med sina äldre bröder.

Förstår ni nu det biologiska syftet av homosexualitet?

Nej, jag förstår inte det finns ju en motsvarande mängd homosexuella kvinnor?!
Citera
2010-02-14, 15:51
Medlem
Amagadwats avatar
Det är inte roligt för andra att titta på...

"Titta bort då!"

Gör det själv!
Citera
2010-02-14, 16:15
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Men är det inte meningen att hanarna ska konkurrera med varandra?
Nej, men har du svårt med läsförståelsen? Hanar som är biologiska bröder.
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ja, men det är bara hypoteser från (politiskt korrekta?) forskare. Det finns många (märkliga) mänskliga karaktärsdrag/egenskaper som har överlevt evolutionen. Trots det intressant, men inte relevant.

Nej, jag förstår inte det finns ju en motsvarande mängd homosexuella kvinnor?!
Nu är ju de här hypoteserna för homosexualitetens syfte avsatta för män, men man skulle nog mycket möjligt kunna överföra dem på kvinnor också.

Ni som är emot de här teorierna, vad har ni för egna förslag då? Ni säger att homosexualitet är en defekt eller sjukdom, var snäll och utveckla det isåfall för att så som det är nu så är det jag som vinner diskussionen med tanke på att jag har framfört mest substansinnehåll.
Citera
2010-02-14, 16:41
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Nej, men har du svårt med läsförståelsen? Hanar som är biologiska bröder.
Spelar väl ingen roll. Bäst för arten om alla bröder sprider sin avkomma. Finns det inte möjlighet för alla gör väl "den bästa" det. Om den bästa är bög är chanserna små att hans gener ska spridas.

Citat:
Ni som är emot de här teorierna, vad har ni för egna förslag då? Ni säger att homosexualitet är en defekt eller sjukdom, var snäll och utveckla det isåfall för att så som det är nu så är det jag som vinner diskussionen med tanke på att jag har framfört mest substansinnehåll.

Som sagt:

"Det minskar ju chanserna att få levnadskraftiga barn, och gör den homosexuelle till en social minoritet, så det skulle väl kunna defineras som defekt/sjukdom på det viset."

är mitt förslag.

Det beror naturligtvis på hur man definerar defekt och sjukdom. Man skulle ju kunna säga att en rullstolsbunden inte har en defekt om han aldrig har lust att springa, o.s.v.

Jag tror personligen att bögar och flator har en defekt, men dissar inte dem mer än jag dissar folk med allergier.
Senast redigerad av Stabyrinth 2010-02-14 kl. 16:50.
Citera
2010-02-14, 16:46
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Som sagt:

"Det minskar ju chanserna att få levnadskraftiga barn, och gör den homosexuelle till en social minoritet, så det skulle väl kunna defineras som defekt/sjukdom på det viset."

är mitt förslag.

Det beror naturligtvis på hur man definerar defekt och sjukdom. Man skulle ju kunna säga att en rullstolsbunden inte har en defekt om han aldrig har lust att springa, o.s.v.

Jag tror personligen att bögar och flator har en defekt, men dissar inte dem mer än jag dissar folk med allergier.
Du säger alltså att homosexualitet är en sjukdom för att de är en social minoritet och för att de inte bidrar med att producera avkommor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in