Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Jag hör ständigt att homosexuella fläker ut sig överallt och tar så in i helvetes mycket plats i media. Varje gång jag hör detta undrar jag, vardå? Var tar dom upp plats? Ge några konkreta exempel som visar att dom är påtagligt överrepresenterade i media.
De enda öppet homosexuella jag kommer på såhär på rak arm är Johan Hilton/Henrik Torehammar på P3, två som inte direkt faller in under fjollbög-stämpeln många här klagar över, Jonas Gardell (och han syns knappast regelbundet) och Christer Björkman (han syns ju bara i samband med melodifestivalen).
Och Prideparaden då, men konstigt nog verkar de flesta som klagar aldrig ha sett den live och den är bara en vecka om året.
Kan någon av ni som ondgör er över hur homosexuella fläker ut sig ge tillräcklig många konkreta exempel för att man ska kunna ta ert argument på allvar.
Några som är gay
- Lotta Bromé
- Jonas Gardell
- Mark Lewengood
- Pekka Heino
- Hans Schimoda
- Daniel Nyhlen
- Babsan
- Peter Jöback
- Efva och Eva
- Staffan Hildebrand
- Staffan Westerberg
- Roger Nordin på RIX FM
- Rob Halford
- Lennart Svahn
Några som beter sig som gay
- Ernst Kirsteiger
- Loket
- Marie Fredriksson
- Runar
- Björne
- Carl Jan
Listan kan ju göras defenitivt längre. Kort sagt, bögarna är överrepresenterade i mediala sammanhang. Tror dock snarare att glans och glamour i media och underhållning skapar bögarna eller iallafall ökar deras siffror.
Levande och döda...(vissa bi,vissa inte. Men har man sugit snopp så har man) Peter Kondrup, Pedro Almodovar, Joan Baez, Marlon Brando, William S. Burroughs, Joe Dallesandro, Ellen DeGeneris, Perry Farrell, Ronnie Gilbert, Allen Ginsberg, Christopher Hayes, David Hockney, Elton John, K. D. Lang, Morrissey, Iggy Pop, Lou Reed, Yves Saint-Laurent, Jimmy Somerville, Pete Townshend, Gus Van Sant, Alexander den store, Hans Christian Andersen, Sir Robert Baden-Powell (grundare av scouterna), David Bowie, Truman Capote, Traci Chapman, Kurt Cobain, Aleister Crowley, James Dean, Emily Dickinson, Brian Epstein, Jodi Foster, Graham Chapman, Boy George, Cary Grant, Anne Heche, Nina Hartley, Leonardo da Vinci, W. Somerset Maugham, Michaelangelo, Sinead O'Connor, Rimbaud, Sappho, Siegfried and Roy, Alan Turing, Tennessee Williams, Marcel Proust, Oscar Wilde, Jacob Dahlin, Freddie Mercury