• 5
  • 6
2009-03-25, 22:32
Medlem
Bill Cliffs avatar
Flashback är nog det enda stället där alla olika typer av människor någon gång har klassats som white trash. Oavsett om du är mörkhyad, välvårdad, aldrig satt din fot i en husvagn eller röker crack. WT är bara ett skällsord för mindre begåvade - som jag hatar av hela mitt hjärta.

Ibland får jag för mig att de flesta bara använder uttrycket för att förstöra en diskussion, eller som en smygbög som inte kommit ut ur garderoben; "Jag är fan inte BÖG!!! Du e!".
Citera
2009-03-25, 23:26
Medlem
singularitets avatar
Då kanske jag är helt efter när jag får associationer till riktigt fattiga vita människor?
Citera
2009-03-26, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
I var och varannan tråd ser man kommentarer om white trash, det pikas om dålig utbildning och majoriteten strävar efter att framstå som välutbildade med god inkomst.

Håller flashback på att förvandlas till medel- och överklassens mecka?

Jag vet inte om folk som är nöjda med sitt liv och trygga i sig själva har ett behov att hävda sig och trycka ned andra.
Kanske är det projicering eller tonårs frustration.
Citera
2009-03-26, 11:45
Bannlyst
Tycker inte FB är styrt av medeklassvärderingar, däremot av att en stor del av medlemmarna är i 16-årsåldern, inte kan stava, hyser akademikerförakt och har en övervikt mot hatiska sverigedemokrater-värderingar. Och det är verkligen inte "medelklass" - snarare lägre sortens svensson. Tror att majoriteten som babblar om WT egentligen inte har en aning om vad begreppet står för, och att de själva tillhör nedre medelsvenssongruppen av svenskar.
Citera
2009-03-27, 08:39
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heathcliff.
Tycker inte FB är styrt av medeklassvärderingar, däremot av att en stor del av medlemmarna är i 16-årsåldern, inte kan stava, hyser akademikerförakt och har en övervikt mot hatiska sverigedemokrater-värderingar. Och det är verkligen inte "medelklass" - snarare lägre sortens svensson. Tror att majoriteten som babblar om WT egentligen inte har en aning om vad begreppet står för, och att de själva tillhör nedre medelsvenssongruppen av svenskar.
Nämen va bra att du finns här på forumet då! Du som är så fantastiskt kunnig om ämnet!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in