Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-24, 08:31
Medlem
Hej!

Av olika anledningar och för att jag är så obotligt nyfiken av mig så vill jag sätta upp min egen sms gateway hemma. Det jag vill är att kunna ta emot sms och sedan generera ut ett mail från det och vise versa. i första hand. ytterligare funktioner som status sms osv tar vi sen

Jag vänder mig nu till flashback i hopp om att hitta det här programmet till en windows plattform. Det ska helst vara gratis eller "gratis".

De jag har hittat hitils som inte fungerat av någon anledning är

sms in a box - företaget verkar ha gått upp i rök. hittar trial versioner som inte fungerar utan produktnyckel

ActiveXperts SMS and MMS Toolkit 5.1 - jag är inte direkt någon klippa på vbs script (läs värdelös) och det verkar lite overkill. finns det inte någon enklare lösning? (sms in a box.....)
Har inte heller stöd för SSL över Smtp så jag kan inte använda googles smtp server ;<
Http://www.activexperts.com/xmstoolkit/

Samt en massa betalprogramvaror..som inte finns "gratis" vad jag hittar.

Är det någon som har några tips?

Mvh
Umaycry
Citera
2009-03-24, 08:42
Medlem
Ett SMS kostar väl alltid att göra förutom på vissa sidor där man "betalar" via all reklam på sidan osv. Förut hade väl dock Google en tjänst som erbjöd ett sätt att skriva egna program som kunde skicka SMS (gratis dvs. google betalade) och så men då skrev någon en app till iPhone:n så man kunde skicka sina SMS genom den tjänsten vilket fick dem att dra in den tjänsten.

Fråga mig inte hur man gör för att skriva ett program som skickar SMS och drar av det från ett konto du har satt upp för det är nog lite småkrångligt.
Citera
2009-03-24, 08:53
Medlem
Jodå visst kostar det att skicka ett sms det är inte det som jag vill komma undan utan jag vill kunna maila en address så att det genereras att sms till en telefon. eller smsa en telefon och det smset forwardas till en mailaddress.

Det är själva funktionaliteten som jag vill komma åt inte att slippa betala. dock så är det självklart inte värt att pröjsa 500 dollar för det

Allting via en telefon med kontantkort i kopplad till servern.
Citera
2009-08-07, 19:19
Medlem
voyager838s avatar
Här är en variant som jag studerat:

Hoppas den fungerar.
http://www.ozekisms.com/

ursäkta försening av svar, kanske har du redan hittat något annat skoj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto