2009-03-25, 10:48
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
De borde fortsatt i faderns anda även efter kriget. Om alla hade gjort det hade Europa, USA och hela världen varit en enormt mycket bättre plats idag. Om det är som du säger så är de enda synder som finns att gottgöra att de svek sina ideal, sitt folk och sin ras och blev kosmopolitlakejer och mångkulturalister.

Jag är faktiskt böjd att hålla med dig här! Sommeliusarna är en sällsynt samling gummiryggar. Kolla gärna Sören Somellius blogg på hd.se. Han kallar sig för "Kultur-Sören" och är ett jävla skämt! Enda trösten för ett tigerhjärta är att han sannolikt fick såinihelvete med pisk av farsan när han växte upp. Det hela är väl ett klassiskt utslag av oidipuskomplex och ideologiskt fadermord...
Citera
2009-03-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Han kallar sig för "Kultur-Sören" och är ett jävla skämt! .

Kultur-Sören, vilket skönt namn.
Citera
2009-03-25, 12:53
Medlem
Cynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Lokaltidningen är en värdelös skitblaska. Det enda som är värt några minuter är korsordet sedan går skiten i papperskorgen.

Håller med. Dock brukar folk läsa insändarna.
Citera
2009-03-25, 12:53
Medlem
Cynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Så du har jobbat på HD?

Nej.
Citera
2009-03-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Random~
Hej,
Jag har som många andra tröttnat på den svenska invandringspolitiken, igår kväll satt jag och funderade på att jag kan ju för fan inte bara sitta här och sura, jag måste försöka göra nånting åt den här skiten.

Min första tanke var att börja skriva välformulerade tidningsinsändare till den lokala tidningen och på så sätt försöka skapa en debatt.
-Vad tror ni om den ideen? Censurerar tidningarna sådana insändare även om man inte är allt för hatisk?

Jag tror faktiskt att om tillräckligt många flashbackare börjar engagera sig i att skriva insändare i sina lokala tidningar så kanske man kan starta en debatt iallafall på kommunal nivå.
Är det någon som är på?

Är det någon annan som har nån ide om hur man kan försöka göra nånting åt detta?

Jag misstänker i likhet med många andra att invandringskritiska insändare som regel refuseras. Men några kanske slinker igenom! Det är bättre att skriva insändare än att göra ingenting.

Men det bästa man kan göra tror jag är att stödja projekt som syftar till att få till en ändring av invandringspolitiken. Vi som är kritiska till den förda politiken kan t.ex. prenumerera på invandringskritiska tidningar, köpa böcker som belyser frågan på ett bra sätt och skänka pengar till olika lovvärda initiativ. Givetvis bör man också rösta på Sverigedemokraterna.

Det i nuläget mest lovande projektet är som jag ser det tidningen Nationell Idag. Tidningen kommer ut varannan vecka och tvekar inte att rapportera om massinvandringens avigsidor. Jag blev prenumerant för ett par månader sedan och har sedan dess haft nöjet att läsa en mängd intressanta artiklar. Något som gör det här projektet särskilt intressant är att tidningen är på gränsen till att kvalificera sig för presstöd. Om det lyckas kommer tidningen att få ca 2 mkr per år, vilket skulle ge möjlighet att utöka marknadsföringsinsatserna och nå ut till ännu fler läsare. Som jag ser det bör alla som motsätter sig massinvandringen teckna en prenumeration, dels i stödsyfte men framför allt därför att tidningen är bra.

Den som är intresserad av Nationell Idag kan läsa mer på tidningens hemsida www.nationellidag.se och i den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=830027.

För att sammanfatta: det är bättre att stödja en invandringskritisk tidning än att få sina insändare refuserade av den lokala politiskt korrekta blaskan.
Senast redigerad av Groffe 2009-03-25 kl. 18:43.
Citera
2010-04-21, 14:06
Medlem
hollands-hopps avatar
Bra tips från Maria Abrahamsson om hur man skriver läsvärda insändare:

Det är en god början om man själv vet vad man vill säga, och till vem. Vet man dessutom varför man vill säga det man säger är det en stor fördel. Det låter självklart, men är det inte.
Sedan är det alla tiders om skribenten också har ett personligt engagemang för ämnet som han eller hon skriver om. Låt alltså glädjen – eller för all del upprördheten – lysa igenom i ton och ordval. Är målet att nå så många läsare som möjligt, är det dock klokt att inte använda ett alltför grovt eller slafsigt språk! Sådant kan avskräcka, ask me.

Vill man sedan lyckas med konststycket att opinionsbilda andra till att tycka och tänka i banor som man själv gör, då krävs vanligtvis starka sakskäl kombinerat med ett tydligt och logiskt resonemang. Och glöm för guds skull inte att skriva ömsom långa, ömsom korta meningar, kryddat med en dos humor plus en läslockande inledning. Så underlättas läsbarheten och läsarnas intresse och därmed också genomslagskraften i det politiska budskapet som skribenten för fram.
http://www.mariaabrahamsson.nu/
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in