2009-01-19, 22:33
Medlem
Jag tittade precis förbi tidningen Nationell Idags hemsida. De har länge strävat efter att uppnå 2000 prenumeranter eftersom detta skulle berättiga tidningen till presstöd. Nu verkar de vara nära att nå sitt mål då i skrivande stund endast 331 prenumeranter återstår. Vad jag förstår skulle detta i så fall bli första gången som en nationalistiskt sinnad tidning får presstöd.

Tror ni att målsättningen att erhålla presstöd är realistisk? När kan den i så fall uppnås? Är det någon som vet i vilken takt antalet prenumeranter har ökat?

Jag funderar själv på att teckna en prenumeration i stödsyfte, mest därför att jag vet vilken oerhörd indignation det skulle ge upphov till i pk-kretsar om tidningen lyckades uppfylla kraven för att få presstöd. Är det någon som läser tidningen och kan berätta något om vilken kvalitet den håller?

Vet någon hur stort presstöd som skulle bli aktuellt?

Tidningens hemsida finns på www.nationellidag.se
Citera
2009-01-19, 22:57
Medlem
blue_no1s avatar
klart alla svenskar BÖR bistå med ettar kronor till denna upplysande tidskrift !!
-detta rör om bra i grytan om dom får press stöd,jag har varit prenumerant ett tag själv just i detta syfte !
Citera
2009-01-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
klart alla svenskar BÖR bistå med ettar kronor till denna upplysande tidskrift !!
-detta rör om bra i grytan om dom får press stöd,jag har varit prenumerant ett tag själv just i detta syfte !

som tur är inser majoriteten av svenskarna att nazistäckel inte är något som bör stödjas. nånsin. oavsett hur mycket det skulle röra om i grytan.
Citera
2009-01-19, 23:44
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
som tur är inser majoriteten av svenskarna att nazistäckel inte är något som bör stödjas. nånsin. oavsett hur mycket det skulle röra om i grytan.

Vad tycker du om Kommunister då?
Citera
2009-01-19, 23:44
Medlem
hoffies avatar
håller med, varför stödja en reaktionär högerblaska utgiven av pack.
Citera
2009-01-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Vad tycker du om Kommunister då?

lika illa där. tycker dock mer illa om nazister av personliga skäl.
Citera
2009-01-19, 23:58
Bannlyst
Det är en riktigt bra tidning som de flesta nationalister kan ställa upp på. Jag kommer att skratta gott när de får sitt presstöd.
Citera
2009-01-20, 00:00
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
lika illa där. tycker dock mer illa om nazister av personliga skäl.

Varför skriver du inte det då, det blir enkelriktat annars?
Citera
2009-01-20, 00:01
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag är prenumerant numera och jag tycker att den tidningen redan nu håller en god kvalité. Jag uppmanar alla som värnar om Sverige tar en prenumeration på den tidningen.
Citera
2009-01-20, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Varför skriver du inte det då, det blir enkelriktat annars?
Öh? Tråden handlar om en "högerextrem" tidning.

Jag tycker Nationell Idag är riktigt bra. Det vore skitkul om den fick presstöd, men det verkar inte direkt gå i ilfart upp till den magiska gränsen?

PS:
Robin - Jag gillar Offside också. Om du tyckte mitt svar var enkelriktat.
Citera
2009-01-20, 01:37
Medlem
Skulle vara intressant om tidningen kvalificerade sig för presstöd. Då kanske(eller nej, det kommer aldrig hända) man kunde få en debatt om hur detta stöd och med det politiken styr medialandskapet.
Får tidningen inte stöd trots att den har tillräckligt många läsare visar det hur allmän finansiering minskar individens frihet och i det här fallet också yttrandefriheten eftersom beviljandet då skulle vara beroende av politisk åsikt.
Att gynna en framför en annan, det är det enda man kan göra med politik.
Citera
2009-01-20, 04:43
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckdigger
Skulle vara intressant om tidningen kvalificerade sig för presstöd. Då kanske(eller nej, det kommer aldrig hända) man kunde få en debatt om hur detta stöd och med det politiken styr medialandskapet.
Får tidningen inte stöd trots att den har tillräckligt många läsare visar det hur allmän finansiering minskar individens frihet och i det här fallet också yttrandefriheten eftersom beviljandet då skulle vara beroende av politisk åsikt.
Att gynna en framför en annan, det är det enda man kan göra med politik.

Extremvänsterblaskor av icke-nationellt slag gynnas ju redan från början med skattemedel då varje bibliotek och en hel del andra officiella institutioner och myndigheter stödprenumererar på dem (för att inte tala om annonsering, se t.ex. Expo och vilka som betalade bisarra överpriser för att annonsera i den). Det blir inte så svårt att nå upp i en upplaga om 2000 då, även om det bara är ett par dussin av de närmast sörjande som faktiskt går och köper och läser varsitt ex. av bibliotekshyllvärmare som "Feministisk veckoanalys av Venezuela", "Transgender idag", eller "Palestina- och Kuba-bladet (Braille-utgåvan)".

Jag har svårt att se den nationella extremvänsterblaskan som avhandlas här någonsin bli inköpt till något bibliotek, oavsett upplaga.

Det skall inte finnas något jävla presstöd. Men visst vore det komiskt ur "ha-ha-in-your-face"-synpunkt om Nationell Idag faktiskt gick och fick det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in