2009-03-23, 19:37
  #1
Medlem
bernad_laws avatar
Efter att blivit trött på hur partipamparna i såssealdemokratiska Hagfors leker med skattepengar anmälde Ekshäradsbon Micke Engh kommunen till "Lyxfällan".

– De är helt inkompetenta, de måste tydligen ha nån som hjälper dem innan det går helt åt skogen.
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Eksharing-anmaler-Hagfors-kommun-till-Lyxfallan-090322.aspx

Tydligen avser kommunen att köpa tillbaks en slalombacke för två miljoner från en aktör de sålt den till tidigare. Backen såldes då för 50 000 och all skog har avverkats medan den ej var i kommunens ägo. Samtidigt går kommunen back nio miljoner i år. Till saken hör också att Hagfors kommun är kung Krösus motpol; alt de tar i blir till avföring.

Istället för att göra något åt de skenande budgetunderskotten har man satsat på en ny jätteskola som ska locka människor att flytta upp i de värmländska skogarna, en flygplats som går med enorm förlust varje år, samt otalet andra misslyckade och ogenomtänkta projekt.

Varför klarar då inte kommunen ekonomin kan man fråga sig? Naturligtvis är svaret ett som det socialdemokratiska kommunalrådet Mikael Dahlkvist fanatiskt rabblar innan han går till sängs varje kväll: "Det är regeringens fel".
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2009-03-23 kl. 20:13.
Citera
2009-03-23, 20:03
  #2
Bannlyst
Tur man inte bor i en "såssekommun".
Citera
2009-03-23, 20:06
  #3
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Efter att blivit trött på hur partipamparna i såssealdemokratiska Hagfors leker med skattepengar anmälde anmälde Ekshäradsbon Micke Engh kommunen till "Lyxfällan".

– De är helt inkompetenta, de måste tydligen ha nån som hjälper dem innan det går helt åt skogen.
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Eksharing-anmaler-Hagfors-kommun-till-Lyxfallan-090322.aspx

Tydligen avser kommunen att köpa tillbaks en slalombacke för två miljoner från en aktör de sålt den till tidigare. Backen såldes då för 50 000 och all skog har avverkats medan den ej var i kommunens ägo. Samtidigt går kommunen back nio miljoner i år. Till saken hör också att Hagfors kommun är kung Krösus motpol; alt de tar i blir till avföring.

Istället för att göra något åt de skenande budgetunderskotten har man satsat på en ny jätteskola som ska locka människor att flytta upp i de värmländska skogarna, en flygplats som går med enorm förlust varje år, samt otalet andra misslyckade och ogenomtänkta projekt.

Varför klarar då inte kommunen ekonomin kan man fråga sig? Naturligtvis är svaret ett som det socialdemokratiska kommunalrådet Mikael Dahlkvist fanatiskt rabblar innan han går till sängs varje kväll: "Det är regeringens fel".

Åh herregud vilka jävla muppar som styr i den kommunen! Vad är det för fel på dom? Jo nu vet jag! Det är ju inte dom som blir drabbade utav deras usla sätt att sköta ekonomin. "nån annan får betala" heter det alltid när sossar ska göra "affärer".
Citera
2009-03-24, 17:27
  #4
Medlem
RedXs avatar
Haha, jag skrattade ganska gott åt den här nyheten.

Men faktiskt så vore det nog inte så dumt om ett antal av Sveriges problemkommuner (som i 99% av fallen har haft ett visst parti vid rodret sedan urminnes tider) fick vara med i ett program som Lyxfällan.
Citera
2009-03-24, 17:52
  #5
Moderator
Strix m/94s avatar
Mycket...

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Efter att blivit trött på hur partipamparna i såssealdemokratiska Hagfors leker med skattepengar anmälde Ekshäradsbon Micke Engh kommunen till "Lyxfällan".

– De är helt inkompetenta, de måste tydligen ha nån som hjälper dem innan det går helt åt skogen.
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Eksharing-anmaler-Hagfors-kommun-till-Lyxfallan-090322.aspx

Tydligen avser kommunen att köpa tillbaks en slalombacke för två miljoner från en aktör de sålt den till tidigare. Backen såldes då för 50 000 och all skog har avverkats medan den ej var i kommunens ägo. Samtidigt går kommunen back nio miljoner i år. Till saken hör också att Hagfors kommun är kung Krösus motpol; alt de tar i blir till avföring.

Istället för att göra något åt de skenande budgetunderskotten har man satsat på en ny jätteskola som ska locka människor att flytta upp i de värmländska skogarna, en flygplats som går med enorm förlust varje år, samt otalet andra misslyckade och ogenomtänkta projekt.

Varför klarar då inte kommunen ekonomin kan man fråga sig? Naturligtvis är svaret ett som det socialdemokratiska kommunalrådet Mikael Dahlkvist fanatiskt rabblar innan han går till sängs varje kväll: "Det är regeringens fel".

...underhållande! Nog skulle många kommuner behöva ett "Lyxfällan" för att få ordning på sin ekonomi. Men, så klart. Har man inte haft ordning på kommunekonomin under högkonjunkturen, så hamnar man så klart i trubbel när lågkonjunkturen kommer. Då skall det springas till staten och tiggas. Tvångsförvaltning!

PS! Tror det var kung Midas som förvandlade allt han tog i till guld, även dottern sin. Kul liknelse i övrigt.
Citera
2009-03-24, 18:30
  #6
Medlem
slutagnälls avatar
Får man gissa på att den lycklige ägaren till skidanläggningen är nära bekant med kommungubbarna?
Citera
2009-03-24, 19:46
  #7
Medlem
glyos avatar
Roligast är ju detta
Citat:
– Om ni vill hjälpa oss så hjälp i stället till att påverka regeringen, så att de ökar stödet till oss och andra utsatta kommuner i landet, säger han till Värmlands Folkblad.
Citera
2009-03-24, 20:36
  #8
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Roligast är ju detta
Citat:
– Om ni vill hjälpa oss så hjälp i stället till att påverka regeringen, så att de ökar stödet till oss och andra utsatta kommuner i landet, säger han till Värmlands Folkblad.

Ska man skratta eller gråta.
Jag hoppas att denna idiot någon gång får stå till svars för sin inkompetens.
Citera
2009-03-24, 21:24
  #9
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...underhållande! Nog skulle många kommuner behöva ett "Lyxfällan" för att få ordning på sin ekonomi. Men, så klart. Har man inte haft ordning på kommunekonomin under högkonjunkturen, så hamnar man så klart i trubbel när lågkonjunkturen kommer. Då skall det springas till staten och tiggas. Tvångsförvaltning!

PS! Tror det var kung Midas som förvandlade allt han tog i till guld, även dottern sin. Kul liknelse i övrigt.

Helt rätt. Skyller på att jag fått Ibbe-retardation efter att ha sett söndagens Agenda.......

Nå, Ekshärad, som är en liten by i Hagfors kommun har alltid behandlats styvmoderligt av Storstaden, trots att byn har större kulturell och ekonomisk potential än Hagfors. Nu tycks man vilja byta kommun.....

Hur ska då Hagfors kommunpampar kunna betala för denna heliga slalombacke? Jo, genom att skära ner på skolverksamheten såklart. För att gubbarna ska få sitta och leka finansmagnater blir barnen lidande. Lysande.
http://nwt.se/hagfors/article502958.ece

EDIT: Tydligen är kommunalrådet "kränkt" eller liknande, då han anser att man endast får skämta om kommunens ekonomi i revyer:
http://vf.se/Nyheter/Varmland/Dahlqvist-nedringd-090324.aspx
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2009-03-24 kl. 21:32.
Citera
2009-03-24, 22:12
  #10
Medlem
Apspektakels avatar
Hahahaha, det är humor på hö... ehm låg nivå, men än dock roligt!
Citera
2009-03-26, 18:49
  #11
Medlem
bernad_laws avatar
Lite mer update på kommunens affärer: Toa i mångmiljonklassen.

Tydligen byggde kommunen en rastplats med tillhörande matinrättning för flera miljoner, som numera står öde vintertid pga att inga stannar och äter. Däremot använder vissa toan, uppenbarligen. Kommunen lovade 2007 att bygga ut det minimala köket, men har istället satsat pengarna på den idiotiska superskola man bygger. Är det här Sveriges mest inkompetenta kommunledning?

http://vf.se/Nyheter/Varmland/Rastplats-blev-toalett-i-miljonklassen-090326.aspx

EDIT:

För fan, detta är ju lyteskomik i högsta ligan! Kommunen ligger 9 miljoner back, köper en slalombacke till rövarpris trots att det redan finns en välfungerande privat sådan, samt låter investeringar i mångmiljonklassen förfalla. Vad blir så nästa steg?

Naturligtvis köper idioterna in KONST för en halv miljon till den nya skolan. Till saken hör att alla partier förutom såssemaffian röstade mot förslaget, men eftersom Månas Mongolida Medhjälpare har egen majoritet var det inte något problem med att köra över de andra partierna.

http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Strid-om-halv-miljon-till-skolutsmyckning-090326.aspx
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2009-03-26 kl. 19:05.
Citera
2009-03-26, 18:59
  #12
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Får man gissa på att den lycklige ägaren till skidanläggningen är nära bekant med kommungubbarna?

Gosse, du får inte ens penagr tillbaka på den. Så låga är oddsen...

Man undrar hur komunledningen kan visa sig ute på byn, bland vanlgit folk? Varför blir dominte lynchade? Jag trodde det var tåga värmlänningar, men det verkar ha blivit fjollor av åtminstone Hagforsborna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in