tjena! jag har en helt ny laptop som har börjat krångla, började redan andradagen efter att jag installerat de grundläggande programmen, msn, winrar etc. och 2 spel, wc3 och cod4. sedan så började datorn hänga sig vid avstängning, asså den stod på "du loggas ut" i flera timmar utan att stängas av, och jag var tvungen att hålla inne knappen, den gjorde detta ganska så ofta men inte alltid. sedan så återställde jag datorn till fabriksinställningar för läste det på supporten, och den fungerade åter igen i några dagar, sedan så började den knasa igen, cd-spelaren fungerade inte, och i event viewer stod det att det var knas på cd-romen, försökte installera om drivrutiner etc. men det hjälpte inte, nu så har den börjat hänga sig igen när det står "du loggas ut" o "windows avslutas", men även i datorn hänger den sig ibland, det går inte att starta mozilla, explorer och andra program, men msn och spotify etc. fungerar utmärkt, men sedan om jag försöker stänga av den så gör den ingenting, inte ens påbörjar avstängningnen, som om man inte ens försökte stänga av den. kan det vara Bios som cpar eller? jag har faktiskt ingen aning, tacksam för hjälp, Och ja! jag har sökt runt på google och flashback samt andra forum som en dåre!!