• 3
  • 4
2009-04-04, 22:29
Bannlyst
Häkkinen vs Schumacher vid milennieskiftet var najs. Speciellt omkörningen vid Spa där Zonta var i vägen ... big balls av Häkkinen!

På senare år har man dock inte sett många minnesvärda fighter,
folket vill ha mera sånt här:
Kimi och Hamilton kämpar om segern i Belgien, 2008.
http://www.youtube.com/watch?v=7FzNZSaKOsQ
Citera
2009-04-05, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks
Jag måste säga att den intressantaste perioden inom F1 var från ca -70 fram till den 11 september 1978.
Man satt och lusläste Teknikens Världs reportage från F1 -cirkusen med Ronnie, Gunnar,Conny och man var ju heltorsk på både svenska förmågor och utländska.
Sedan hade ju även Ronnie och Gunnar och faktiskt även senare Lill-lövis egna spalter som man i princip kunde utantill efter att ha läst dom om och om igen.
Under den här perioden så rejsade ju Eje och Anders Olofsson i F2 och jag och polarna hade vilda spekulationer om vem som skulle bli nästa svensk inom F1,svaret blev Slim Borgudd!!!!Vafan,vem är det liksom kommer jag ihåg att man tänkte
Nåja, Thoose were the days enl mig iaf!
Mindre roligt var att både Gunnar (cancer men man undrar om det var pga miljön han vistades i) och Ronnie (dödskrasch) samt även Jocke Bonnier (också dödskrasch) dog i förtid.
Citera
2009-04-05, 11:19
Medlem
Pörrs avatar
Kanske lite off-topic, men vilket är ert favoritlopp?

Själv står det och väger mellan Spa 1998 (ösregn, jättekrasch i starten, Schumacher kör in i Coulthard och försöker sedan slå ner honom i depån, Fisichella gör likadant och drar iväg tio vägkonor och till slut vinner Damon Hill) och Monaco 1996 (regn, Schumacher av på första varvet, torkar upp, Panis puttar av Irvine och vinner, bara fyra bilar kommer i mål).

Kanske ingen slump att det har regnat båda gångerna dock.
Citera
2009-04-05, 12:28
Medlem
bravehs avatar
De klassiska åren då Damon Hill slogs mot Schumacher(som alltid varit det stora hatobjektet pga hans osportslighet) och det avgjordes i sista racet. Likadant var det när Villenueve tog över i Williams och krigade mot Schumacher. 3-4 år när det var Williams mot Benneton och sedan Ferrari.
Citera
2009-04-06, 10:35
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Säkerhetstänket var lika med noll fram tills 1977 då Sid Watkins kallades in av Ecclestone för att kika över säkerhetsproblematiken. 3 förare har omkommit (och en funktionär i Australien har jag för mig)
Det omkom även en funktionär på Monza år 2000 när han träffades av ett däck i samband med den där massiva kraschen i andra chikanen.

I övrigt kan jag rekommendera Viasat Motors säsongsammandrag från tidigare säsonger. De visade 1989 års säsong häromveckan och nu i veckan visar de sammandrag från 1991 års säsong
Citera
2009-04-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Kanske lite off-topic, men vilket är ert favoritlopp?

Själv står det och väger mellan Spa 1998 (ösregn, jättekrasch i starten, Schumacher kör in i Coulthard och försöker sedan slå ner honom i depån, Fisichella gör likadant och drar iväg tio vägkonor och till slut vinner Damon Hill) och Monaco 1996 (regn, Schumacher av på första varvet, torkar upp, Panis puttar av Irvine och vinner, bara fyra bilar kommer i mål).

Kanske ingen slump att det har regnat båda gångerna dock.
Ja det finns lite saker man kommer ihåg. Monza när Senna dog, bilden ifrån
helikoptern när dom tog av hjälmen och allt blod syntes.
Storbritanniens GP när bromsarna inte tog på Röde Baronens bil.
Ungerns GP då Damon Hill skakade bilen för att få fram bränsle till motorn.
Citera
2009-04-07, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ja det finns lite saker man kommer ihåg. Monza när Senna dog, bilden ifrån
helikoptern när dom tog av hjälmen och allt blod syntes.
Storbritanniens GP när bromsarna inte tog på Röde Baronens bil.
Ungerns GP då Damon Hill skakade bilen för att få fram bränsle till motorn.

Senna kraschade på Imola-banan, och om du tänker på Ungerns GP 1997 så var det hydrauliken som gick sönder på Hills bil. Han hade alltså inte slut på bensin.
Citera
2009-04-07, 20:50
Bannlyst
Bästa loppet jag minns på rak arm är Interlagos (Brasilien) 2003:

http://www.youtube.com/watch?v=cySMK...eature=related
Citera
2009-04-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTB
Senna kraschade på Imola-banan, och om du tänker på Ungerns GP 1997 så var det hydrauliken som gick sönder på Hills bil. Han hade alltså inte slut på bensin.
Var det därför han vinglade sådär, hmm, alla under loppet trodde det soppabrist?
OK, dog på Imola, sorry.
Citera
2009-04-14, 14:56
Medlem
tuffes avatar
Schumachers sista lopp tycker jag är en riktig höjdare.
Han satsar verkligen allt trots att han har lite oflyt med bilden.
Citera
2009-04-16, 18:59
Medlem
Sennas krash är helt klart det man kommer ihåg bäst. Var fruktansvärt att se.
Citera
2009-04-21, 22:07
Medlem
1970-talet (som svensk)

Som svensk var det ju 1970-talet, med Ronnie Petterson.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in