2009-03-25, 22:08
Medlem
Lao Tzus avatar
Någon som vet om det finns mer än ett ledigt jobb på firman ?
Citat:
Söker du jobb? Skicka ett mail till Leif eller ring honom på 08-xxxxxxx
http://www.kregert.se/kregert/index.shtml
Citera
2009-03-25, 22:30
Medlem
Fakta eller fiktion!

Som gammal musiker så vet jag till skillnad från dig att många tjejer gör i princip vad som helst för att åka snålskjuts till stjärnorna!

Det Billy Butt råkade ut för kunde lika gärna hänt nån av de artister eller kändisar du ser i familjeprogram på TV eller lyssnar på i bilradion!

Inget ovanligt alls faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Och du menar att du tror att Billy Butt var oskyldig ? Patetiskt. Lika patetiskt som att tro att tjejerna verkligen horade frivilligt. Lika patetiskt som att tro att det finns lyckliga horor.
Citera
2009-03-25, 22:48
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är man inte byxmyndig vid 15 år fortfarande? Eller är lagen ändrad?
Och det är det enda som räknas?
Citera
2009-03-25, 22:50
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Som gammal musiker så vet jag till skillnad från dig att många tjejer gör i princip vad som helst för att åka snålskjuts till stjärnorna!

Det Billy Butt råkade ut för kunde lika gärna hänt nån av de artister eller kändisar du ser i familjeprogram på TV eller lyssnar på i bilradion!

Inget ovanligt alls faktiskt!

Absolut, alla brudar är luder och så även din mamma och din flickvän för att inte tala om din dotter?? Nänä just ja dom är annorlunda...så var det, lite bättre lite finare. Sagt det förut, se till att dina nära o kära säljer mutta så kan du snacka sen.
Citera
2009-03-25, 22:51
Medlem
z2joiss avatar
På nyheterna nyss sa de att en minderårig tjej haft gruppsex med 15 gubbar vid ett och samma tillfälle. Oklart om minderårig är under 15 eller under 18. men oavsett vilket, är det vidrigt av dessa gubbslem att tro att tjejen skulle vara med på det frivilligt. Hoppas de får glasbitar i filmjölken på kåken.
Citera
2009-03-25, 22:56
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Uppenbarligen var flickorna sjukt nöjda med sina handlingar så att dom utsatte sig för den nesa och förnedring som kommer av att gå till polisen för att sedan hamna i en gammal fet advokats korsförhör.

Vet du hur det här fallet kom att utredas? Gick "flickorna till polisen" eller började med att den tjej som blivit våldtagen anmälde detta och resten framkom via förhör, husrannsakan i datorer etc? Notera att koppleri- och sexköpsbrotten ju inte behöver ha åtalats som resultat av att tjejerna kontaktat polisen. Så berätta gärna om du vet hur det gick till i stället för att komma med grundlösa spekulationer i frågan.

Man kan lika gärna tänka sig att de andra åtta tjejerna hörs upplysningsvis av polisen efter att deras kontaktuppgifter + bilder/filmer hittats hos J. När familjer (åtminstone till de ej myndiga) i samband med det får reda på det hela kan dom mycket väl ångra sig och pga socialt tryck (ev. även från förhörsledare med syfte att uppdaga eventuella fler övergrepp/våldtäkter) välja att beskriva det hela som att dom "lurats" eller känt sig tvugna. Vilket dom iofs kan ha gjort, men innan jag ser en annan källa än lösa formuleringar i pressen tar jag det inte för givet, särskilt som inga fler åtal har väckts för sexuellt tvång etc.
Senast redigerad av KortKäpp 2009-03-25 kl. 23:11.
Citera
2009-03-25, 23:07
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Ja, om inte annat är det ju en fullt normal BD/SM-fetisch att vilja få sitta och höra hur ett övergrepp beskrivs av en åklagare inför sittande rätt i grådassiga kostymer.

Är inte det lite av en oxymoron?

Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Men (a) sexköp borde ju vara legaliserat och (b) det är dåligt att moralisera. (c) Att 60-åringar ligger med fjortisar är ingen indikator för risken för fult spel, alls inte. Förty det är nymoralism.

(a) Har jag ingen bestämd uppfattning om. Däremot bör inte indignation över tex ett sexköp göra att någon som påstår sig utsatt för övergrepp/våldtäkt ses som mera trovärdig. Följden av det blir tex att den tjej som blir våldtagen av sin alldeles "vanliga hyggliga" kille i jämförelse ses som mindre trovärdig om du tänker efter...

(b) Moralisera du på efter hjärtans lust. Men rättsystemet bör inte döma efter diffus moral utan explicita lagar.

(c) Tja, fult spel i dessa fall tycks ha handlat om prostitution. I något annat fall kanske det handlar om maktmissbruk, men i ett tredje om en tjej som tänder på ålders/statusskillnad. Eller kärlek. Bara för att något är statistiskt ovanligt MÅSTE man ju inte följa tankekedjan > onormalt > sjukt > lynchning för det.
Citera
2009-03-25, 23:10
Medlem
KortKäpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
På nyheterna nyss sa de att en minderårig tjej haft gruppsex med 15 gubbar vid ett och samma tillfälle. Oklart om minderårig är under 15 eller under 18. men oavsett vilket, är det vidrigt av dessa gubbslem att tro att tjejen skulle vara med på det frivilligt. Hoppas de får glasbitar i filmjölken på kåken.

Mellan 15 och 18 är väl det som länkats till i tråden? Därav antagligen brottsrubriceringen "köp av sexuella tjänster av barn". Antagligen räknas sexsäljare som barn innan 18. hade däremot någon av tjejerna varit under 15 skulle de som haft sex med henne väl åtalats för "våldtäkt av barn", då det numera räknas så automatiskt, om jag inte tar fel.
Citera
2009-03-25, 23:14
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Vet du hur det här fallet kom att utredas? Gick "flickorna till polisen" eller började med att den tjej som blivit våldtagen anmälde detta och resten framkom via förhör, husrannsakan i datorer etc? Notera att koppleri- och sexköpsbrotten ju inte behöver ha åtalats som resultat av att tjejerna kontaktat polisen. Så berätta gärna om du vet hur det gick till i stället för att komma med grundlösa spekulationer i frågan.

Man kan lika gärna tänka sig att de andra åtta tjejerna hör upplysningsvis efter att deras kontaktuppgifter + bilder/filmer hittats hos J. När familjer (åtminstone till de ej myndiga) i samband med det får reda på det hela kan dom mycket väl ångra sig och pga socialt tryck (ev. även från förhörsledare med syfte att uppdaga eventuella fler övergrepp/våldtäkter) välja att beskriva det hela som att dom "lurats" eller känt sig tvugna. Vilket dom iofs kan ha gjort, men innan jag ser en annan källa än lösa formuleringar i pressen tar jag det inte för givet, särskilt som inga fler åtal har väckts för sexuellt tvång etc.
Inte tillåtet köpa sex= brottsligt! så sluta gnäll om moraliserande.
Om sju st har gjort det av hjärtans lust och en har blivit våldtagen så är det våldtäkt lika fullt.
Du försöker med en massa glidande och kopplingar får det till att det sju st. tycker är okej givetvis skall gälla för den åttonde?

Antagligen så är du själv pedofil och försvarar händelsen för att försvara egna pedofil övergrepp...oj där hade vi ett inlägg fullt i klass med ditt eget.
Citera
2009-03-25, 23:27
Medlem
Zockerconnys avatar
Nattarbetaren, har du ingen koll på vad chefer tjänar ! Dom har garanterat råd med både hus,älskarinnor och horor.

Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Finns det inget skvaller om dom här gubbarna? Någon som känner någon som känner någon av gubbarna? Eller som träffat dom i jobbet och som kan skvallra?

Jag har lite skvaller om Jobenius

Han o VD Peter Rejler har varit på många bordeller ihop! Undras om inte Peter rejler är inblandad!

Dessutom har Thomas sambo Linda Jonsson inget arbete. Hon går hemma o passar hundar. Man har ett flott hus i Ängelholm o ett jättehus nybyggt i Förslöv
Kan man klara det på en lön? Kan hon tro att hus bara kommer in som skänk från ovan? Dumma blondiner finns det (?) men finns det inga gränser på godtrogenhet?

Dessutom har Thomas en gammal vapendragare som heter R*lf S*anberg som jag misstänker e inblandad!
Citera
2009-03-25, 23:27
Medlem
KortKäpps avatar
@ svithjod

Jag tolkar det som att du INTE vet hur utredningen kom att inledas.

Det är väl därför du försöker höja tonläget och lägger på vibrato - i förhoppning att jag ska haka på tåget så din okunskap glöms bort i den allmänna villervallan...

Resten är för dumt att kommentera. Mina inlägg vänder sig företrädesvis till läskunniga.
Citera
2009-03-25, 23:28
Medlem
Zockerconnys avatar
Eller glasbitar i kycklingfilén !

Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in