2009-03-22, 18:56
Medlem
bratemos avatar
Vi vet ju alla hur det ser ut idag.
Rosengård
Förorterna
Salem
20 invandrare slog ner två ensamma tjejer..?

Hur ska vi/regeringen fixa det här? Det börja ju gå överstyr nu, eller vad tycker ni?

Jag har ett förslag, och det är att vi stoppar ALL invandring för.. Ska vi säga tre år, och under dessa tre år hinna bygga nya hus, få fram fler jobb och kunna främja mångkulturen och inte låta det bli ett nytt rosengård.

Eller hur tycker ni det ska fortsätta?
Det håller ju inte i längden?
2009-03-22, 19:06
Medlem
Enkelbrektiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Rosengård
Förorterna
Salem

Hur ska vi/regeringen fixa det här? Det börja ju gå överstyr nu, eller vad tycker ni?

Jag har ett förslag, och det är att vi stoppar ALL invandring för.. Ska vi säga tre år, och under dessa tre år hinna bygga nya hus, få fram fler jobb och kunna främja mångkulturen och inte låta det bli ett nytt rosengård.

Tre år räcker inte på långa vägar. Säg femton år.
2009-03-22, 19:08
Medlem
DonSikiels avatar
Lycka till, regeringen vill ju ha hit 2 miljoner invandrare på 15 år
2009-03-22, 19:08
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelbrektius

Okej vi kan säga 15 år då. Tycker dock att 15 år är på långa vägar för långt, svenskar är för fega för att banna det så länge, skulle bli gnäll över hela jorden då.
Tre år är mer realistiskt, vad jag tycker alltså.
Dessutom, om staten skulle satsa på det här kanske vi skulle komma ur "finanskrisen" lite mer. -> Fler byggnadsarbetare får arbete -> Mer materialtillverkare får arbete och resten säger sig själva, vi drar igång oss själva ?

eller vad tycker ni..
2009-03-22, 19:09
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelbrektius

Tror faktiskt att 3 år skulle kunna ge extremt mycket. Integration kommer inte ske på minst 100 år, tack vare deras egna synsätt på tillvaron. Men att kunna koncentrera till 100% på de invandrare vi redan har, och inte de 70.000 nya vi får in / år skulle kunna göra under.
2009-03-22, 19:22
Medlem
snabbmats avatar
Jag skriver under! 15 år hade givetvis varit fantastiskt. Ännu hellre totalstopp för alltid. Men 3 år är bra till att börja med.

En slogan jag har tänkt på inför en kampanj med ett sådant förslag: "Sverige behöver andas!"
2009-03-22, 19:26
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av snabbmat
Jag skriver under! 15 år hade givetvis varit fantastiskt. Ännu hellre totalstopp för alltid. Men 3 år är bra till att börja med.

En slogan jag har tänkt på inför en kampanj med ett sådant förslag: "Sverige behöver andas!"

haha, Klockren!
2009-03-22, 19:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Rosengård
Förorterna
Salem

Really? Hur exakt hade du tänkt dig att det skulle gå till?

Jag säger som jag alltid har sagt: Öppna portarna!!!
2009-03-22, 19:28
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Really? Hur exakt hade du tänkt dig att det skulle gå till?

Jadu. Med feta banderoller, strejt, demonstrationer och mer kravaller än vad vi har idag tänkte jag. Vi drar med oss några tusen till stockholm, (vi passar på att ringa afa, NSF och massor med anarkister så vi ser ut att vara ännu fler)
Vi säger att det är dags för förändring, att vi inte är för rasism, utan att vi är för invandring och vill hjälpa både svennarna och blattarna samtidigt !

Haha nej men.. vi röstar väll som vanligt.. eller vad säger du?
2009-03-22, 19:28
Moderator
-Info-s avatar
Babianen är tillbaka... Utsläppt ur cellen...
2009-03-22, 19:29
Medlem
StuGs avatar
Håller inte för en egen tråd. Finns redan "konstruktiva förslag.." mfl.
Låst
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in