2009-03-22, 17:09
Medlem
Jag har precis köpt en ny mikrofon, jag har kopplat in den och den säger att en ny komponent är ikopplad. Jag försöker att prata i den med Ljudinspelaren men hör ingenting. Jag kör en felundersökningen och mikrofonen funkar inte då heller.

Vad är fel? Är det någon inställning jag kan ha missat?
Detta är mikrofonen: http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=20792272

Tack på förhand.
Citera
2009-03-22, 17:20
Medlem
Insomniac^s avatar
Har du satt på den?
Citera
2009-03-22, 17:23
Medlem
Givetvis.
Citera
2009-03-22, 17:29
Medlem
Jag fattar inte riktigt, vad är det som säger att en ny komponent är inkopplad? Det är ju bara en 3.5 mm audiokontakt som kopplas in. Eller?

Vad är det för felundersökning du kör som inte funkar?
Citera
2009-03-22, 17:36
Medlem
Kontrollpanelen > Ljud, tal och enheter > Ljud och Enheter > Testa mjukvaran.
Där.
Citera
2009-03-22, 17:41
Medlem
Jaha ok, kör du Vista? Jag har aldrig sett till det där på någon tidigare MS-version. Det kan kanske bero på att jag är halvblind visserligen.

Ledsen att jag inte kunde vara till någon hjälp.
Citera
2009-03-22, 19:04
Medlem
Karlbankss avatar
Du går in på volymkontrollen, så trycker du uppe i vänstra hörnet. Egenskaper sen trycker du på cirkeln där det står "inspelning" så trycker du på "OK".
Då får du upp en ruta med tre olika volymkontroller. Då markerar du någon, spelar ingen roll vilken du markerar bara det inte är mikrofon. Efter det kryssar du i mikrofon igen och BAM. Så funkar mikrofonen igen.

Volymkontrollen>Egenskaper>Inspelning>Tryck på något annat än mikrofon>markera mikrofon>Stäng fönstret

Det är en bugg som förekommer i XP i alla fall, vet inte hur det ligger till med Vista. Men det är värt ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in